Instagram testuje nowy sposób wyświetlania treści powiązanych z hashtagami, co może utrudnić eksponowanie najnowszych wpisów – podaje theverge.com. Jak czytamy, serwis na próbę usuwa zakładkę „ostatnie”, zostawiając tylko „najlepsze posty” i Reels.
Użytkownicy mogą na Instagramie wyszukiwać wszystkie posty związane z konkretnym hashtagiem i obecnie mogą także wyświetlić wpisy w kolejności od najnowszych, bez względu na ich popularność. Testowane jest jednak rozwiązanie, w ramach którego nowe posty będą pokazywane w zakładkach z największą liczbą polubień lub krótkimi filmami, czyli Reels. Na małej grupie użytkowników serwis testuje usunięcie zakładki „ostatnie”.
Instagram tłumaczy, że chce dzięki temu sprawdzić, z jakimi materiałami ludzie wchodzą w interakcje. „Próbujemy nowych rzeczy, aby hashtagi były jak najbardziej wartościowe dla ludzi” – napisał serwis w twitterowym poście. Przypomniał też o wprowadzeniu funkcji rozwiązania „Miejsca docelowe”, które ma pomagać ludziom uzyskać więcej informacji na temat spraw społecznych.
Jak zaznacza źródło, hashtagi na Instagramie są teraz głównie sposobem na zwiększenie widoczności, a co za tym idzie, kliknięć i polubień.
Dalej czytamy, że portale społecznościowe opierają się na algorytmach, aby wyświetlać użytkownikom bardziej zróżnicowane (i bardziej rynkowe) treści mimo negatywnych reakcji społeczności. Ludzie wolą bowiem śledzić publikacje w porządku chronologicznym – dowiadujemy się. Źródło zauważa także, że uwagę od starszych aplikacji odciąga TikTok – to właśnie dlatego Instagram wprowadził Reels i stara się, by krótkie wideo były „naturalną alternatywą dla przeglądania zdjęć”.
W zeszłym miesiącu Twitter utrudnił przeglądanie treści w kolejności chronologicznej i jako domyślną ustawił algorytmiczą oś czasu, ale cofnął tę zmianę po kilku dniach – opisuje dalej źródło. (mb)