niedziela, 30 marca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościInstagramowi twórcy mogą zarabiać na komentarzach z rekomendacjami

Instagramowi twórcy mogą zarabiać na komentarzach z rekomendacjami

Instagram dodał nową możliwość zarabiania dla twórców. Do reklam partnerskich dołączył nowy format o nazwie Referencje. Pozwala on twórcom na otrzymywanie wynagrodzenia za komentarze z rekomendacjami produktów.

Jak wyjaśnia platforma, reklama partnerska jest treścią, którą marka publikuje we współpracy z twórcą w celu promocji produktu lub usługi. Może być ona zarówno oryginalnym materiałem reklamowym, jak i organiczną treścią promowaną przez markę. Reklamy partnerskie różnią się jednak od standardowych postów, w których pojawia się oznaczenie „płatna współpraca”. W tym przypadku marka płaci, aby pokazać reklamę większej liczbie osób, co pomaga twórcom w dotarciu do szerszej publiczności.

Referencje, które są nowym formatem reklam partnerskich, pozwalają na szybkie stworzenie monetyzowanej treści, która może być częścią istniejących już umów z markami. Wystarczy, że twórcy napiszą krótką wiadomość (poniżej 125 znaków), która odnosi się do kampanii marki lub konkretnego produktu. Następnie wysyłają pisemną rekomendację do firmy, która przypisuje ją do odpowiedniej reklamy.

Źródło: creators.instagram.com

Portal techcrunch.com donosi, że zgodnie z informacjami od Mety, marki i twórcy będą negocjować warunki umowy, w tym ceny, bezpośrednio ze sobą. Płatności będą odbywały się poza aplikacją. Twórcy będą mieli możliwość śledzenia referencji oraz innych reklam partnerskich w aplikacji, co pozwoli im m.in. sprawdzić, jak ich treść jest wykorzystywana. Będą oni mogli także w razie ptrzeby wycofać dany materiał. (ao)

Źródło: creators.instagram.com, Partnership ads: Easy ways to earn more on brand deals, 20.02.2025/ techcrunch.com, Instagram’s new ad format lets creators get paid for testimonials in comments, Sarah Perez, 20.02.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj