sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościInstant articles, czyli Google i Twitter ścigają się z Facebookiem

Instant articles, czyli Google i Twitter ścigają się z Facebookiem

Google i Twitter nie chcą pozostać w tyle za konkurencją i rozwijają własne narzędzia dla wydawców – czytamy w serwisie MediaPost.

Jak podaje źródło, połączenie sił Google i Twittera ma „zapewnić szybsze i bardziej niezawodne dostarczanie informacji”. Projekt ma być odpowiedzią na usługę “Instant Articles”, rozwijaną przez Facebooka.

Przewagę Google i Twittera nad konkurencją stanowić ma szybkość działania oraz udostępnienie API, dzięki czemu inne firmy będą mogły rozwijać usługę we własnym zakresie.

Facebook jednak nie odpuszcza i podobno pracuje nad nową aplikacją, która ma pomóc w rozpowszechnianiu treści od swoich partnerów-wydawców. Autor artykułu zastanawia się nad wpływem rywalizacji między portalami społecznościowymi na wydawców. Jak czytamy, zaledwie kilka tygodni temu, Robert Thomson publicznie skrytykował Google za „piractwo, fanatyzm i kleptokrację”. Surowo ocenił także Instagram i Linkedin: „Żaden z nich faktycznie nie tworzy treści i z pewnością mają niewielki zamiar za to płacić, ale rozpowszechniają treści stworzone przez innych”.

Na koniec autor zastanawia się, czy uda się pokonać niechęć wobec przedsiębiorstwa.(ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj