Instytut Książki rozstrzygnął przetarg na realizację kolejnej edycji kampanii społecznej „Mała Książka – wielki człowiek”. Zwycięzcą zostało konsorcjum firm BringMore Advertising i Media Group.
Celem akcji instytutu jest promocja czytelnictwa wśród dzieci, ich rodziców, dziadków oraz nauczycieli i bibliotekarzy. Kampania ma promować czytanie dzieciom od narodzin do czasu pierwszych lat edukacji szkolnej. Na realizację kampanii przeznaczone zostanie ponad 2,6 mln zł.
W ramach współpracy konsorcjom odpowiadać będzie m.in. za działania PR – w tym konferencje prasowe, dystrybucję materiałów prasowych, monitoring mediów, produkcję gadżetów promocyjnych i event marketing – przygotowanie koncepcji kreatywnej i strategicznej, opracowanie planu mediów, produkcję materiałów audiowizualnych (spoty telewizyjne i radiowe, virale internetowe), zakup czasu antenowego (telewizje z grupy TOP4 i ogólnopolskie rozgłośnie radiowe), przygotowanie graficzne i zakup nośników OOH/DOOH oraz płatną promocję w internecie i mediach społecznościowych.
W postępowaniu Instytut Książki oceniał oferty na podstawie siedmiu kryteriów – m.in. ceny brutto, proponowanych parametrów kampanii w telewizji, internecie, reklamie zewnętrznej oraz kwalifikacji zespołu do realizacji zamówienia i zatrudnienia przez firmy osób z niepełnosprawnościami (tzw. kryterium społeczne).
W przetargu łącznie wzięło udział sześć firm: Aplan Media, konsorcjum Business and Culture i Value Media, konsorcjum ClickAd Interactive i Fabryki Komunikacji Społecznej, Konsorcjum Effective Media Solutions i Partner of Promotion, Generations oraz zwycięskie konsorcjum firm Media Group i Bringmore Advertising.
W przeszłości konsorcjum Media Group i BringMore Advertising realizowało już dla Instytutu Książki działania promujące czytelnictwo – w latach 2017 i 2018. Za zeszłoroczną edycję kampanii odpowiadała firma ClickAd Interactive.
Konsorcjum Media Group i BringMore Advertising zobowiązane jest wykonać zamówienie w terminie do 18 grudnia 2020 roku, z tym, że przeprowadzenie kampanii w telewizji (w zakresie emisji spotów), radiu (w zakresie emisji spotów), internecie i mediach outdoorowych powinno zostać zrealizowane do 30 listopada 2020 roku.
Kampania społeczna „Mała książka – wielki człowiek” finansowana jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. (ak)