środa, 25 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościInteligo: system działa normalnie

Inteligo: system działa normalnie

„Środki klientów są bezpieczne. Nie miały miejsca żadne nieautoryzowane transakcje, nie można mówić o znikaniu pieniędzy z kont. Wątpliwości mogły wynikać ze zmiany sposobu prezentacji danych w historii konta oraz powiadomień sms” – czytamy w oświadczeniu przedstawicielki PKO BP, przesłanym do PRoto.pl w związku z awarią systemu Inteligo.

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o problemach, z jakimi borykali się klienci PKO BP w związku ze zmianą systemu informatycznego kont Inteligo. Użytkownicy skarżyli się na znikające z konta pieniądze, niespodziewane prowizje od wypłat czy problemy z logowaniem do bankowości internetowej. Przez kilka dni na fanpage’u banku pojawiały się wpisy niezadowolonych klientów, powstała nawet grupa „Popraw Inteligo”, której autorzy do tej pory chętnie udzielają się na oficjalnej stronie banku. O komentarz w sprawie Inteligo poprosiliśmy ekspertów, którzy zwrócili uwagę na niedoinformowanie konsumentów.

Redakcja PRoto.pl otrzymała od przedstawicielki PKO, Anety Styrnik-Chaber, oświadczenie, w którym bank wyjaśnia zaistniałą sytuację:

„System działa normalnie. Wszystkie transakcje są księgowane na bieżąco, karty funkcjonują bez problemów. Zwróciliśmy wszystkie opłaty za korzystanie z konta, które zostały niesłusznie pobrane, w tym tzw. klientom uśpionym nieaktywnym przez ostatnie 3 miesiące.

Zwróciliśmy wszystkie opłaty omyłkowo pobrane za wypłaty w ramach usługi „bankomaty bez granic” oraz z bankomatów własnych. Wszystkie zaległe transakcje zostały już zaksięgowane i klienci mają aktualne salda.

Do klientów wysłane zostały wszystkie karty, które wymagały wymiany. Bank będzie zwracał odsetki od nieautoryzowanych sald ujemnych, w które klienci wpadli ponieważ dokonywali transakcji z powodu braku aktualizacji salda na koncie.

Środki klientów są bezpieczne. Nie miały miejsca żadne nieautoryzowane transakcje, nie można mówić o znikaniu pieniędzy z kont. Wątpliwości mogły wynikać ze zmiany sposobu prezentacji danych w historii konta oraz powiadomień sms. Przykładowo transakcje kartowe realizowane przed przerwą techniczną a zaksięgowane po niej klienci widzą w historii z datą 7 września (czyli datą migracji). To mogło powodować problem z właściwą identyfikacją tych transakcji przez klientów. Do tej pory klienci otrzymywali też 1 smsa przy 1 transakcji kartowej, natomiast po migracji mogą otrzymywać dwie notyfikacje. Pierwszą przy autoryzacji (w trakcie wykonywania transakcji, blokady środków), drugą w momencie rozliczenia transakcji, czyli obciążenia rachunku. Ze względu na tę rozszerzoną funkcjonalność mogło to być czasami przez nich interpretowane jako błędne transakcje. Dlatego poprawiliśmy już zawartość powiadomień sms-owych i mailowych.

Klientom korzystającym z kredytu odnawialnego przypominamy, że zmienił się mechanizm jego spłaty. W nowym systemie nie ma konieczności spłaty kwoty minimalnej.  Osoby, które nie zdążyły tego zrobić przed migracją, teraz mogą dokonać takiej spłaty w Contact Center. Prosimy klientów o indywidualne kontaktowanie się z konsultantami Inteligo.

Za wszystkie utrudnienia jeszcze raz bardzo przepraszamy.” (jl)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj