Pod koniec listopada 2020 roku Spółdzielnia Mleczarska Kamos poinformowała na Facebooku o wprowadzeniu do sprzedaży kalendarza na 2021 rok. Projekt wzbudził emocje internautów m.in. ze względu na symbole, które umieszczono obok produktów firmy.
Źródło: facebook.com/Kamos
W kalendarzu pojawiły się grafiki przedstawiające zwierzęta, produkty firmy oraz symbole, które kojarzą się z danym miesiącem. Przykładowo maj opatrzony jest zdjęciem leniwca z „Przysmakiem Sudeckim” w ręku, pod którym pojawia się Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, sierpień reprezentuje kot, obok którego umieszczono symbol Polski Walczącej i mleko w hełmie powstańczym, a we wrześniu pokazano jeża z lizakiem, którego otaczają jesienne liście i twaróg.
Źródło: facebook.com/Kamos
Projekt wzbudził zainteresowanie internautów – do czasu publikacji tekstu na PRoto.pl na facebookowy post zareagowano ponad 4,7 tys. razy i pojawiło się pod nim ponad 1,8 tys. komentarzy. Niektórzy użytkownicy krytykowali zamieszczone w kalendarzu grafiki: „Drogi Kamosie, tak jak lubię wasze produkty, tak ten wyrób traktuję jako taki żart…”, „Jest to bez wątpienia najbardziej niesmaczny produkt z logo Kamosa”, „To jest antyreklama doskonałych produktów”, „Kotek i Powstanie Warszawskie? Co ćpał ten, który na to wpadł?”.
Źródło: facebook.com/Kamos
Innym kalendarz się spodobał. Internauci docenili twórczość grafika, nazywali kalendarz „doskonałym projektem” i wskazywali, że jest to „genialny ruch marketingowy”.
Źródło: facebook.com/Kamos
Okazuje się, że projekt prawdopodobnie cieszył się zainteresowaniem i został wyprzedany – 2 grudnia 2020 roku Kamos poinformowało w komentarzu, że od 7 grudnia 2020 roku kalendarz będzie znowu dostępny. Kalendarz został także elementem akcji charytatywnej – projekt z autografem grafika został wystawiony na licytację, w ramach której zbierane są pieniądze na operację chorej dziewczynki. (ak)
Zdjęcie główne: facebook.com/Kamos