Audi przeprasza za swoją ostatnią reklamę, w której mała dziewczynka je banana przed samochodem – podaje edition.cnn.com. Marka przyznała, że zdjęcie było niewłaściwe i obiecała, że nie wykorzysta go w przyszłości.
Jak czytamy, 2 lipca 2020 roku niemiecki producent samochodów zamieścił na Twitterze nowe zdjęcie promocyjne samochodu Audi RS4. Reklamę podpisano słowami: „Lets your heart beat faster – in every aspect” (z ang. „Niech twoje serce bije szybciej – pod każdym względem”).
Źródło: twitter.com/AudiOfficial
Zdjęcie wywołało falę krytyki w mediach społecznościowych. Czytamy, że niektórzy zwracali uwagę na niebezpieczeństwo – dziecko stało w przed maskownicą samochodu. „Fajnie, że pokazujecie, jak łatwo wasze samochody mogą zabijać dzieci. Nie widać ich nawet z samochodu”, „To jest po prostu brak smaku. Dziecko stojące przed maskownicą, lewo widoczne z siedzenia kierowcy. Co to za reklama?” – źródło cytuje komentarze użytkowników.
Inni internauci wskazywali, że reklama ma podtekst seksualny – czytamy dalej. Źródło przytacza wpis jednego z użytkowników, który na zdjęciu widzi „małą dziewczynką z fallicznym symbolem w dłoni”.
Dzień po udostępnieniu reklamy Audi postanowiło zareagować na krytykę i przeprosiło za niewłaściwy obraz – pisze edition.cnn.com. „Słyszymy was i powiedzmy wprost: troszczymy się o dzieci. Audi RS4 to samochód rodzinny z ponad trzydziestoma systemami wspomagającymi kierowcę, w tym systemem awaryjnego hamowania. Dlatego w kampanii zaprezentowaliśmy go z różnymi członkami rodziny” – napisała marka w oświadczeniu na Twitterze. „Mieliśmy nadzieję, że uda nam się przekazać te informacje, pokazując, że nawet najsłabsi uczestnicy ruchu mogą spokojnie oprzeć się na technologii RS. To był błąd! Audi nigdy nie zamierzało zranić niczyich uczuć” – źródło cytuje dalej Audi. Czytamy także, że niemiecki producent samochodów przeprosił i zapewnił, że zdjęcie nie będzie używane w przyszłości.
Źródło: twitter.com/AudiOfficial
Jak dodaje źródło, firma przekazała również, że zbada, w jaki sposób kampania została stworzona i czy „mechanizmy kontrolne w tym przypadku nie zawiodły”.
Edition.cnn.com przypomina, że nie jest to pierwszy raz, gdy marka lub Grupa Volkswagen (do której należy Audi) przepraszają za reklamy. Czytamy, że w maju 2020 roku Grupa przepraszała za opublikowanie na Instagramie rasistowskiego filmu promującego samochód Volkswagen Golf 8 – reklama, na której wielka biała dłoń odpychała czarnego mężczyznę od zaparkowanego auta, została wycofana. Z kolei w roku 2017 roku Audi musiało przeprosić i wycofać w Chinach reklamę, w której kobiety zrównano z używanymi samochodami – dodaje źródło.
Niemiecka marka samochodów musiała przepraszać za reklamę również w Polsce. W 2017 roku nowy model Audi był fotografowany m.in. przed pomnikiem upamiętniającym Powstanie Warszawskie. Zdjęcie wywołało oburzenie internautów, którzy w komentarzach wyrazili swoje niezadowolenie i podkreślali m.in., że jest to wyraz braku szacunku do powstańców i polskiej historii.
Czytaj więcej: Audi przeprasza za reklamę pod Pomnikiem Powstania Warszawskiego
(ak)
Zdjęcie główne: twitter.com/AudiOfficial