Jak zwiększyć zaangażowanie w social mediach? Pozwól internautom działać. Fani chcą mieć realny wpływ w procesie tworzenia marki – czytamy w socialmediaexaminer.com.
Jak to wygląda w praktyce? Marka Doritos zorganizowała na swoim fanpage’u video konkurs, który polegał na stworzeniu własnej wersji reklamy chipsów. Najlepszy spot miał zostać wyemitowany w telewizji i nternecie. Administratorzy prosili także użytkowników, by to oni wybrali zwycięzców. Efekty kampanii wirusowej? Jeden post miał prawie 50.000 polubień i 1800 komentarzy.
Z kolei Nissan niedawno zapytał na Twitterze klientów o pomysły nowych technologii, które powinny być wykorzystany w jednej z wersji samochodów. „Ponieważ ludzie uwielbiają dzielić swoimi opiniami, sugestie zaczęły szybko napływać”- dodaje autorka artykułu. Aby utrzymać zainteresowanie internautów Nissan przesłał także zakulisowe filmy, które pokazywały klientom, w jaki sposób firma korzystała z ich sugestii.
Media społecznościowe to także miejsce, w którym poznaje się gusta użytkowników. „Najlepsze anegdoty związane z danym produktem ma nie kto inny, jak ich konsument” – czytamy dalej. Dunkin ‘Donuts postanowił, więc stworzyć nową kampanię w oparciu o historię użytkowników, która jest związana z produktem. Dzięki temu późniejsza reklama firmy, w oparciu o storytelling była atrakcyjniejsza, bo opierała się na prawdziwych emocjach. (mw)