Uniwersytet w Oksfordzie zbadał, jak rewolucja technologiczna wpłynęła na wybierane źródła informacji. Okazuje się, że większość Niemców nadal preferuje gazety, w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych posiadacze komputerów, tabletów i komórek najczęściej czytają wiadomości w internecie.
Z badania wynika, że oprócz tradycyjnego korzystania z internetu (w domu czy w pracy), coraz częściej sięgamy po urządzenia mobilne. Zaś Niemcy pozostają wierni tradycyjnym formom przekazu wiadomości, z cyfrowych narzędzi korzystają najmniej spośród wszystkich badanych.
Tylko 4 proc. badanych z Wielkiej Brytanii zapłaciła za dostęp do wiadomości cyfrowych. W innych krajach liczba osób płacących za wiadomości cyfrowe utrzymuje się na poziomie 6-8 proc. W Danii odnotowano największy odsetek – 12 proc.
Z raportu wynika także, że w Wielkiej Brytanii ważniejsze niż informacje polityczne są te o celebrytach (w porównaniu do innych krajów). Zaś w Europie jest mniejsze zainteresowanie wiadomościami ekonomicznymi i biznesowymi niż w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
Badanie zostało przeprowadzone przez YouGov na zalecenie Instytutu Studiów Dziennikarstwa Reutersa w Oksfordzie. Wśród badanych krajów znalazły się: Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Francja, Niemcy i Dania. (kg)