sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościInternet uzupełnieniem telewizji

Internet uzupełnieniem telewizji

Jak wynika z raportu IAB Polska „TV+WWW=Razem lepiej”, internet nie zastępuje polskim internautom mediów tradycyjnych. 74 proc. ankietowanych przyznało, że ogląda regularnie telewizję, 59 proc. regularnie słucha radia. Mało popularna jest jedynie prasa drukowana, którą regularnie czyta mniej niż co czwarty internauta (23 proc.). Telewizja jest przede wszystkim sposobem na rozrywkę i relaks, natomiast głównym źródłem informacji jest internet.

Dlaczego respondenci korzystają z internetu? 69 proc. szuka w nim interesujących informacji, dla 57 proc. jest on źródłem rozrywki, a 51 proc. surfuje po sieci, bo „chce być na bieżąco”. Telewizja jest natomiast traktowana przede wszystkim jako źródło rozrywki (51 proc.), sposób na relaks i również jako źródło informacji (po 50 proc.). Gdy przyjrzymy się bardziej szczegółowo aktywności internautów w sieci, okazuje się, że 73 proc. poszukuje informacji, 71 proc. sprawdza e-maile, 59 przegląda materiały wideo a 56 proc. czyta artykuły na portalach.

Autorzy raportu sprawdzili także, do czego internautom służą poszczególne rodzaje urządzeń. Okazuje się, że użytkownicy tabletów stanowią największy odsetek wśród respondentów grających w gry internetowe. Użytkownicy „pecetów” najbardziej dominują w grupie respondentów wykorzystujących internet do robienia zakupów i bankowość internetową.

Z badania wynika, że internet jest uzupełnieniem telewizji. Połowie badanych zdarza się codziennie przeglądać internet i jednocześnie oglądać telewizję.  43 proc. ankietowanych przyznało, że zdarzyło się im szukać w sieci informacji na temat marek widzianych w telewizji. 42 proc. przynajmniej raz szukała w sieci informacji na temat aktualnie oglądanego programu. 41 proc. zadeklarowało natomiast, że przynajmniej raz sprawdzało w internecie ceny produktów widzianych w telewizji.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI w grupie 4742 internautów w wieku 15+, reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość zamieszkanej miejscowości oraz częstotliwość korzystania
z sieci. Maksymalny błąd oszacowania na poziomie ufności 95% = 1,2%. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj