Zespół Think-a-Head opublikował raport „Internetowa kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego”. Autorzy poddają w nim analizie przygotowania jedenastu kandydatów na europarlamentarzystów do kampanii wyborczej: to w jaki sposób wykorzystali oni w tym celu Internet i czy wzbudzili poczucie uczestnictwa wśród wyborców. Za źródła do raportu posłużyło badanie Brand Discovery, opracowane przez agencję reklamową Heureka i ankieta przeprowadzona wśród czytelników portalu wyborcza.pl
Z badania wynika między innymi, że wyborcy zdecydowanie stawiają na jak najbardziej obiektywną wiedzę o kandydacie, jak również o samych wyborach.
Poza tym, co 4 wyborca nie traktuje Internetu jako wiarygodnego źródła informacji, które pomogłoby mu w podjęciu wyboru. „Narzędzia wykorzystywane przez polityków w kampanii w Internecie, takie jak strona internetowa czy bezpośredni mailing, nie cieszą się specjalną popularnością jako źródła informacji wyborczej” – czytamy.
Raport jest elementem promocji wizyty w Polsce prof. Manuela Castellsa, amerykańskiego socjologa i badacza nowych mediów. (mk)
Pełna wersja raportu