„Machina propagandowa obu rywali pracuje pełną parą” – pisze o walce Googla z Microsoftem portal Gazeta.pl. W miniony weekend branże internetową zelektryzowała pogłoska o tym, że Microsoft za 45 mld dolarów chce przejąć „jedną z najbardziej znanych marek internetowych na świecie – Yahoo.
Jak pisze dziennikarz Gazety.pl „reakcja Googla była szybka”. Jego prezes David Drummond opublikował serię oświadczeń, wskazujących na to, że przejęcie Yahoo przez Microsoft „to krok w stronę likwidacji konkurencji na rynku”. Drumond nie poprzestał jednak na samych oświadczeniach. „Do akcji ruszyli lobbyści Googla w Waszyngtonie – ich cel to przekonać urzędników, że na przejęcie nie należy się godzić”, napisano w Gazecie.pl. Jednocześnie władze Googla rozpoczęły negocjacje z przedstawicielami Yahoo, zmierzające do przekonania ich, że połączenie z Microsoftem jest dla nich niekorzystne. (ał)