piątek, 10 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościInwestycja w kulturę to inwestycja w wizerunek

Inwestycja w kulturę to inwestycja w wizerunek

„Dobroczynność czy sponsorskie zaanga­żowanie w wybrany projekt kulturalny nie powinny być traktowane jedynie jako forma promocji firmy czy konkretnego produktu. Muszą być spójnymi, prze­myślanymi elementarni większej cało­ści” – czytamy w Gazecie Finansowej.

Jak wynika z artykułu, sponsoring wydarzeń kulturalnych to dla przedsiębiorstw sposób na budowanie wizerunku firmy dbającej nie tylko o kwestie materialne, ale także o potrzeby duchowe społeczeństwa. Takie działania, o ile są zgodne z długofalową strategią instytucji, pozwalają budować stabilny, spójny wizerunek i przekładają się na wzrost zaufania odbiorców. Tym samym, wspieranie kultury uświadamia konsumentom, że firma dba o rozwój świadomości kulturowej.

Sponsoring kultury nie zawsze można przełożyć bezpośrednio na wyniki finansowe. Tym, co firma zyskuje, jest przede wszystkim wizerunek wiary­godnego i otwartego na dialog z otocze­niem partnera. Z drugiej strony, jak zauważa autor, wydatki na tego typu działania muszą być uzasadnione – szczególnie w fir­mach, które mają zobowiązania wobec akcjonariuszy i prowadzą transparentną politykę informacyjną. Wybierając projekt, którym ma opiekować się firma, należy stawiać na te najciekawsze i przynoszące prestiż oraz uznanie marce.

„Kluczem do nowoczesnego sponsoringu jest to, jak rozumie się ideę społecznego zaangażowania biznesu. Ponieważ polski biznes dojrzewa, jest coraz bardziej świa­dom roli, jaką może pełnić w społeczeństwie oraz oczekiwań, jakie są wobec niego formuło­wane – i z tej perspektywy weryfikuje zaanga­żowanie w poszczególne projekty” – podsumowuje Kumicki. (jl)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj