Już dziewiąty rok Fundacja Hospicyjna przygotowuje kampanię społeczną „Hospicjum to też Życie”, tym razem poświęconą sztuce komunikacji w opiece medycznej. Wszystko pod hasłem „Zdrowa rozmowa pomaga leczyć. Mów – Słuchaj – Zaufaj”. PRoto.pl wspiera akcję medialnie.
Żaden lek ani terapia nie będą skuteczne, dopóki chory ich nie zastosuje. Sztuka komunikowania się jest więc niezbędnym elementem powodzenia procesu leczenia. Środowisko medyczne (lekarz, pielęgniarka, personel techniczny) umiejętnie komunikując się z pacjentem, budują dobre relacje i wzmacniają jego zaufanie. Efektem jest akceptacja zaleceń medycznych i wzrost skuteczności leczenia.
Poza celami głównymi, tj.:
– stworzeniem platformy do wymiany doświadczeń na temat roli prawidłowej komunikacji w przebiegu leczenia
– zwróceniem uwagi na rolę właściwej komunikacji między środowiskiem medycznym a pacjentem i jego rodziną oraz na wpływ poprawy komunikowania się w relacji środowisko medyczne – chory i rodzina chorego oraz chory – rodzina na poprawę skuteczności procesu leczenia
kampania ma za zadanie:
– ukazywanie dobrych i sprawdzonych wzorców prawidłowej komunikacji
– wzmocnienie potrzeby nabywania umiejętności właściwej komunikacji przez studentów medycyny
Obok działań medialnych (artykuły, reportaże, reklama w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, radiowych, prasie, internecie, reklama zewnętrzna, Dzień Telewizyjny w TVP1), przewidziane są także dni otwarte w hospicjach, warsztaty dotyczące komunikacji, debaty w miastach uniwersyteckich, organizowane przez lokalne hospicja, debata w SWPS) oraz koncerty pod hasłem „Głosy dla hospicjów”.
W trakcie kampanii Fundacja Hospicyjna będzie prowadzić zbiórkę publiczną poprzez możliwość wysłania charytatywnego SMS-a oraz wpłat na konto. Zebrane pieniądze zostaną wykorzystane na przeprowadzenie szkoleń ze sztuki komunikacji.
Ważniejsze wydarzenia kampanii:
– 9 października 2012 roku — konferencja prasowa inicjująca IX kampanię, siedziba PAP-u
– od 13 października 2012 roku — Światowy dzień Hospicjów i Opieki Paliatywnej, ogólnopolska akcja tradycyjnych już koncertów pod hasłem „Głosy dla Hospicjów”, zorganizowana przez ponad 60 hospicjów w Polsce
– 13 października – 31 grudnia 2012 roku — ogólnopolska akcja medialna, obejmująca prasę, telewizję, radio, internet oraz reklamę zewnętrzną
– druga połowa listopada — debaty w miastach uniwersyteckich, organizowane przez lokalne hospicja, oraz debata w SWPS.
– 18 listopada 2012 roku — Dzień Fundacji Hospicyjnej w Programie 1 TVP
– 31 grudnia 2012 roku — zakończenie IX kampanii „Hospicjum to też Życie”
– luty 2013 rok — publikacja rezultatów kampanii na portalu, stronie fundacji, stronie kampanii oraz na stronach partnerów, w tym także w PRoto.pl.
Kampanię zorganizowała Fundacja Hospicyjna, która potrwa od 13 października do 31 grudnia 2012 roku i ma zasięg ogólnopolski. Bierze w niej udział większość ośrodków paliatywno-hospicyjnych z całej Polski.
Serdecznie zapraszamy do wsparcia ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej!
Więcej informacji na stronie.