czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJabłko nadgryzione, ale i tak najcenniejsze

Jabłko nadgryzione, ale i tak najcenniejsze

Jak czytamy w raporcie przygotowanym przez Millward Brown Optimor, wartość marki Apple wzrosła od 2006 roku o 859 proc. Obecnie jest ona najdroższa na świecie. W tegorocznej edycji rankingu BrandZ jej wartość oszacowano na 153,3 mld. dolarów.

Firma Millward Brown Optimor po raz szósty przedstawiła listę 100 najcenniejszych marek na świecie. W tym roku ranking ten zdominowały firmy z sektora technologii i telekomunikacji–na podium znalazły się marki: Apple, Google (warta 111,5 mld. dolarów) oraz IBM (100,8 mld. dolarów). W tegorocznej edycji rankingu zadebiutował także Facebook. Wartość tej marki oszacowano na 37,6 mld. dolarów, co dało jej 35 miejsce w rankingu.

Po wizerunkowych trudnościach najbardziej wartościową marką branży motoryzacyjnej znów stała się Toyota – od zeszłego roku odnotowała 11 proc. wzrostu i osiągnęła wartość 24,1 mld. dolarów. Swoje pozycje w rankingu obroniły natomiast marki z tradycją, takie jak IBM, McDonald’s (4. miejsce i 81 mld. dolarów), Coca Cola (6. miejsce w rankingu i 73,8 mld. dolarów wartości) oraz GE (na 10. miejscu, jej wartość oszacowano na 50,3 mld. dolarów). (ks)

Pełny raport z badania

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj