Apple znalazło się po raz piąty na szczycie listy najcenniejszych marek na świecie, przygotowanej przez miesięcznik Forbes. W porównaniu do zeszłorocznego zestawienia wartość marki stworzonej przez Steve’a Jobsa wzrosła o 17 proc.
Jak czytamy w komentarzu do zestawienia, w czwartym kwartale tego roku sprzedaż smartfonów Apple wzrosła o 49 proc, Dzięki temu firma stała się liderem sprzedaży telefonów w USA, detronizując Samsunga. W porównaniu do tego rywala Apple wydaje mniej na promocję (1,2 mld dolarów wobec 4 mld), opierając się przede wszystkim na licznej grupie klientów-entuzjastów.
Drugie miejsce w zestawieniu zajął Microsoft. Wartość tej marki oszacowano na 69 mld dolarów. Jak czytamy, pod rządami prezesa Satya Nadelli firma znów stała się modna. „Chcemy, aby ludzie, którzy potrzebują Windowsa, wybierali go i kochali. To nasz główny cel” – Forbes cytuje Nadellego. Według Kevina Lane Kellera, eksperta ds. brandingu, można zrozumieć, dlaczego ludzie już nie krytykują Microsoftu. Jednak, zdaniem Kellera, ciężko znaleźć powód, dla którego ludzie mieliby pokochać tę markę.
Pierwszą dziesiątkę rankingu zdominowały firmy z branży technologicznej. Łączna wartość wszystkich marek z top 10 wynosi 575,2 mld dolarów, z czego na przedstawicieli branży technologicznej przypadają 404 mld. (ks)
źródło: Forbes.com