niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJack Trout o pozycjonowaniu

Jack Trout o pozycjonowaniu

W Gazecie Wyborczej można przeczytać wywiad z Jackiem Troutem, twórcą teorii pozycjonowania. Obecnie Trout prowadzi swoją firmę Trout&Partners i zajmuje się doradztwem strategicznym w kilkunastu krajach, w tym – w Polsce.

W wywiadzie mówi m.in. o tym, że jest przeciwny rozszerzaniu marek „chyba że rozszerzenie opiera się na tej samej koncepcji produktu, ale w innej formie. Weźmy na przykład BMW. To wciąż »radość z jazdy« (angielska wersja sloganu »ultimate driving machine«) niezależnie od tego, czy kupujemy model z serii 3, 5, 7, ich terenowiec czy auto sportowe. Ale mimo wszystko ta firma nie umieściła swego logo na autach Mini Cooper, gdy przejęła tę markę. Woleli zachować odrębność (…)”.
 
Zapytany przez Vadima Makarenko o to, jak ocenia rozszerzanie marek na nowe segmenty – zauważa, że to „tylko udzielanie licencji na wykorzystanie swojej marki”, które nie może ani pomóc, ani zaszkodzić. Wymienia także główne reguły, które rządzą procesem budowy marki na rynkach rozwijających się. Jego zdaniem trzeba przede wszystkim uzależnić swoją strategię od konkurencji, postawić na specjalizację i zrozumieć, jakie znaczenie ma postrzeganie marki przez innych.

Ponadto mówi o swoich ulubionych markach i wizerunku marek amerykańskich. (kk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj