W 2021 roku Mast-Jägermeister SE, producent znanego likieru ziołowego, oskarżył niemiecki start-up Selva Negra, wytwarzający spirytus z agawy, o wykorzystanie znaku towarowego – informuje getraenke-news.de.
Jak wynika z komunikatu prasowego pozwanego start-upu, producent likieru ziołowego dostrzegł w logo Selva Negra „wysoki stopień podobieństwa między znakami i towarami”.
Producenci spirytusu Selva Negra argumentują, że mityczne stworzenie na etykiecie łączy w sobie jelenia i byka, czyli świat Meksyku i lasu. Z kolei nakrycie głowy zwierzęcia i dekoracje na butelce mają przywoływać meksykański styl „dias de los muertos”. Ponadto, produkt Selva Negra nie jest likierem ziołowym, lecz spirytusem. Przedstawiciele start-upu zwracają też uwagę na różnicę w cenie produktów, ponieważ Jägermeister jest parę razy tańszy niż butelka Selva Negra.
Po prawie półtorarocznym sporze sąd oddalił powództwo Jägermeistera, uzasadniając to brakiem podobieństwa między znakami – mówi źródło.
Zdaniem sądu w przypadku logo spirytusu chodzi o mityczne stworzenie, a nie przedstawienie prawdziwego zwierzęcia, takiego jak na butelce ziołowego likieru. Sąd stwierdził również, że projekty etykiet znacznie się od siebie różnią. (zd)