czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościJaguar zmienia identyfikację wizualną. Nie wszystkim się podoba

Jaguar zmienia identyfikację wizualną. Nie wszystkim się podoba

19 listopada 2024 roku marka samochodów Jaguar zmieniła identyfikację wizualną. Opiera się ona na żywiołowym modernizmie i motywie „kopiowania niczego”, który sięga do słów założyciela firmy Sir Williama Lyonsa. Nowa odsłona spotkała się z krytyką.

Markę definiuje „żywiołowy modernizm”, który, jak przekazuje Jaguar, jest kreatywną filozofią leżącą u podstaw wszystkich aspektów nowego świata firmy. Ma obejmować ona odważne projekty oraz nieoczekiwane i oryginalne myślenie, tworzące przyciągający charakter.

Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer Jaguara, podkreśla, że marka ma swoje korzenie w oryginalności. „Sir William Lyons, nasz założyciel, wierzył, że »Jaguar nie powinien być kopią niczego«. Nasza dzisiejsza wizja Jaguara opiera się na tej filozofii. Nowy Jaguar to marka zbudowana wokół żywiołowego modernizmu. Jest pomysłowa, odważna i artystyczna w każdym punkcie styku. Jest wyjątkowy i nieustraszony. Jest to reimaginacja, która odzyskuje istotę Jaguara, przywracając mu wartości, które kiedyś sprawiły, że był tak kochany, ale czyniąc go istotnym dla współczesnego odbiorcy. Tworzymy Jaguara na przyszłość, przywracając mu status marki, która wzbogaca życie naszych klientów i społeczności Jaguara” – mówi.

W ramach nowej identyfikacji powstały cztery symbole. Każdy z nich ma swoje znaczenie i odzwierciedla wartości marki.

Na samochodach Jaguara pojawi się logo, które jest „potężną celebracją modernizmu”. Odznacza się ono geometryczną formą, symetrią i prostotą, które mają demonstrować nieoczekiwanie, „płynnie łącząc duże i małe litery w wizualnej harmonii”. Liniowa grafika ma „generować niepowtarzalną obecność i natychmiast rozpoznawalną wizualizację marki, uderzając w imitację i zwyczajność”.

W identyfikacji wykorzystano kolory, które odwołują się do skojarzeń ze sztuką. Podstawowe barwy – żółty, czerwony i niebieski – mają być według Jaguara „tonalnym budulcem, zawsze prezentowanym z teksturą lub ruchem”.

Symbol, który jest już znany miłośnikom marki, prezentuje nowy wizerunek skaczącego Jaguara. Jest on „reprezentacją doskonałości i znakiem rozpoznawczym”

Monogram firmy ma być natomiast kodem ekspresji i znakiem ukończonego dzieła. Jest używany jako ozdobnik lub wykończenie.

2 grudnia 2024 roku podczas Miami Art Week zostanie zaprezentowana pierwsza globalna instalacja publiczna marki, która ma zawierać fizyczną manifestację jej filozofii twórczej. Jaguar w trakcie wydarzenia ma ujawnić także więcej szczegółów na temat powrotu marki z w pełni elektrycznymi modelami pojazdów, które mają pojawić się w 2026 roku.

Jak podkreśla businessinsider.com, nie każdy jednak uważa, że jest to zmiana na plus. W sieci pojawiło się wiele komentarzy wyśmiewających decyzję marki. Szczególnej krytyce padło wideo promujące nową identyfikację wizualną Jaguara, w którym modelki ubrane w kolorowe, nowoczesne stroje wykonują różne czynności, w tym m.in. wychodzenie z windy, malowanie ściany czy wymachiwanie młotem kowalskim. Uwagę internautów zwrócił przede wszystkim fakt, że wideo nie pojawiają się żadne samochody. (ao)

Źródło: media.jaguar.com, FEARLESS. EXUBERANT. COMPELLING. THIS IS JAGUAR, REIMAGINED, 18.11.2024/ businessinsider.com, Jaguar debuts its new branding in a video — and it’s missing one thing: cars. It’s getting roasted by some online, 20.11.2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj