sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„Jajko sadzone na patelni”, „promocja in vitro” : studenci o nowym logo...

„Jajko sadzone na patelni”, „promocja in vitro” : studenci o nowym logo UMK

Zmienione logo UMK, w opinii rektora, „ma odpowiadać wymogom nowoczesności”. Entuzjazmu uczelni nie podzielają jednak studenci i mówią: „ratujmy stary znak”. Jest petycja w sprawie zachowania starego symbolu – czytamy w Gazecie Pomorskiej.

Identyfikacja wizualna Uniwersytet Mikołaja Kopernika miała uczcić 70-lecie istnienia uczelni. Prace nad logo trwały rok. Koszt? 56 tys. zł. Jak zaznaczał rektor UMK, Andrzej Tretyn, „to także okazja, by pokazać nasz Uniwersytet jako nowoczesną uczelnię z powodzeniem odpowiadającą wymogom współczesności”. Jednak w opinii studentów nowa koncepcja rodzi więcej wątpliwości. Większość z nich opo­wiedziała się albo za starym lo­go, albo za zmodyfikowaniem go. Zaledwie dwie osoby, które uczestniczyły w spotkaniu z władzami uczelni, zaakceptowały nowe, ale bez entuzjazmu.

Przybywa też osób, które dołączają do facebookowego wydarzenia „Ra­tujmy logo UMK” – w ciągu kil­ku dni zgromadziło ono ponad 6 tys. osób. Jego orga­nizatorka administrację stro­ny przekazała Niezależnemu Zrzeszeniu Studentów UMK. Jaki jest powód ich niezadowolenia? Żółta kropka na niebieskim tle  rodzi mieszane skojarzenia. Studentom logotyp kojarzy się z „jakiem sadzonym na patelni, promocją in vitro, a także znakiem TVN”. Większość broni także starego symbolu, który był uniwersal­ny i odpowiadał patronowi uczelni.

W dyskusjach przewijają się także pytania o wynagrodzenie projektantów. „Za opracowanie całego systemu identyfikacji wi­zualnej UMK zapłaciliśmy ze­społowi 56 tyś. zł” – mówi rzecz­nik dr hab. Marcin Czyżniewski.. Forma protestu nie kończy się jednak  w sieci. Jak informuje Gazeta Pomorska, studenci wystosowali też pismo do rektora. Autor tekstu dodaje, że podpis pod nią złożyło ok. 980 osób. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj