Brytyjski oddział agencji FleishmanHillard opublikował w kwietniu 2019 roku opracowanie dotyczące millenialsów. Zebrał w nim insighty sformułowane m.in. na podstawie wywiadów z grupą focusową, w której znaleźli się przedstawiciele tej grupy wiekowej. Agencja podkreśla znaczenie zrównoważonego rozwoju w firmie. FleishmanHillard przestrzega jednak, by działania nie były doraźne i fasadowe.
Wymagania millenialsów co do przedsiębiorstw wynikają z wiary tych konsumentów, że firmy mają potencjał radzenia sobie z ekonomicznymi, środowiskowymi czy społecznymi problemami świata – czytamy w opracowniu. Aż 3/4 badanych przez FleishmanHillard twierdzi jednak, że spółki skupiają się na własnych celach, a nie na szerzej pojmowanym dobru społecznym.
Agencja zdaje sobie jednak sprawę, że nie tak łatwo przekonać zarząd firmy do zaangażowania się w sprawy ważne dla millenialsów. FleishmanHillard poświęcił więc cały rozdział na zebranie argumentów, które można przedstawić biznesowi. Przestrzega jednak przed prostym pojmowaniem działań społecznych: „Dla millenialsów CSR nie żyje. Zrównoważony rozwój to tylko początek, nie cel sam w sobie. (…) Nie wystarczy już tylko sprzedawać. Firma musi sprzedawać także swoje »dlaczego« (…). Przedsiębiorstwo mające cel (ang. purpose) nie zadaje wyłącznie pytań o to, co dobrego zrobić z zarobionymi pieniędzmi. Pyta też o to, jak te pieniądze zarabiać tak, by przyczyniały się do tworzenia pozytywnych wartości dla wszystkich interesariuszy” – czytamy na s. 33 opracowania.
W końcowej sekcji można znaleźć zestaw pytań, który pomoże zredefiniować cele firmy. FleishmanHillard radzi m.in., że nie powinno się narzucać wymyślonych przez zarząd idei – powinny one raczej pochodzić od samych pracowników. Agencja pisze, że warto przeprowadzić wśród nich badanie i zapytać, z jakimi wartościami się utożsamiają. I to na ich podstawie zmieniać przedsiębiorstwo.
Pełne opracowanie dostępne jest na stronie. (mp)