InPost stworzył spersonalizowany system identyfikacji dźwiękowej, który ma pozwolić „rozpoznać markę z zamkniętymi oczami”. Audio branding będzie szeroko wykorzystywany w komunikacji marketingowej, a także w aplikacji i na infolinii. Ma to angażować konsumentów i budować więź z marką.
Firma stworzyła szereg aranżacji muzycznych odnoszących się do poszczególnych usług, produktów i obszarów komunikacyjnych InPostu. W linii melodycznej utworów pojawiają się m.in. gwizdanie (symbolizujące radość) oraz typowe dla marki odgłosy otwieranych skrytek czy kartonów.
„Komunikacja audio zyskuje na znaczeniu i otwiera przed nami nowe możliwości w budowaniu bliskości z klientami na rynkach europejskich. Dźwięk pozwala nam przekraczać bariery językowe i kulturowe, aby połączyć się z konsumentami na poziomie emocji i doświadczeń. Dlatego tożsamość audio to nowy i istotny element naszej strategii komunikacji w Europie” – wyjaśnia Karolina Podgórska, dyrektorka komunikacji marketingowej i wsparcia e-commerce w InPoście. „System dźwiękowy implementowany we wszystkich punktach styku z klientem ma wzmocnić rozpoznawalność naszej marki oraz pozwolić wybrzmieć naszym kluczowym wartościom” – dodaje.
Podstawą identyfikacji dźwiękowej marki stał się brand music core. Dźwiękowym odpowiednikiem wizualnego logo InPostu stało się audio logo. Bazuje ono na umuzycznionym, charakterystycznym odgłosie otwieranej skrytki.
Z okazji premiery audio brandingu, InPost wydał limitowaną płytę winylową „InPost Beats”, na której znalazły się wszystkie aranżacje brand music core. Utworów można posłuchać również w kanale marki na YouTubie:
Na potrzeby działań audiobrandingowych stworzony został także autorski instrument perkusyjny InPostu. Jego konstrukcja – inspirowana Paczkomatem – składa się ze skrytek i kartonów – czyli elementów bezpośrednio kojarzących się z marką. Partie perkusyjne zagrane na instrumencie pojawiają się w każdej kompozycji. Perkusja będzie też towarzyszyła wydarzeniom organizowanych przez markę.
Audio branding będzie wykorzystywany w komunikacji B2C, w kampaniach 360, w spotach reklamowych i podczas eventów. Dźwięk pojawi się także na infolinii InPostu oraz w aplikacji.
InPost można usłyszeć już teraz chociażby przy okazji spotów wizerunkowych czy działań sponsoringowych. Pierwsze wykorzystanie ścieżki dźwiękowej na szeroką skalę odbyło się w trakcie wyścigu zeszłorocznego Tour de France, którego Grupa InPost jest oficjalnym partnerem.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak działania sponsoringowe wpływają na budowanie emocji wokół marki? Weź udział w Dialogu PRoto i bądź z nami już 16 kwietnia!
Za stworzenie audio brandingu marki wspólnie z InPostem odpowiada agencja TADADAM. (kn)