poniedziałek, 13 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościJak budować PR banku?

Jak budować PR banku?

O tym, w jaki sposób konstruować public relations dla banku czytamy na łamach miesięcznika branżowego – Bank. Autorka artykułu, Kinga Szkutnik podkreśla, że działania PR przynoszą rezultaty w długim okresie. Ważne jest więc, by były przemyślane, konsekwentne i spójne ze strategią instytucji. Zaznacza, że niewłaściwe jest umieszczanie osób odpowiedzialnych za PR banku w dziale marketingu lub poszukiwanie kandydatów na PR-owców wśród byłych dziennikarzy. „Profesjonalny PR polega na zrozumieniu potrzeb nie tylko mediów, ale wielopłaszczyznowej komunikacji skierowanej do różnych grup docelowych” – wyjaśnia.
Jej zdaniem najlepsze miejsce dla PR-owca banku to umiejscowienie działu PR jako jednostki odpowiedzialnej bezpośrednio przed zarządem, spełniającej funkcje doradcze i strategiczne. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest jednak zaangażowanie agencji zewnętrznej, która dzięki niezależności, będzie w stanie w bardziej obiektywny sposób przekazywać nawet niewygodne i nieprzyjemne dla zarządu informacje. Niezależność ta jest kluczowa w sytuacjach kryzysowych. Zdaniem Szkutnik „Chowanie głowy w piasek nie jest nigdy dobrą taktyką”, a na sytuacje kryzysowe, każdy bank powinien mieć opracowane algorytmy postępowania.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj