poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJak chronić wizerunek?

Jak chronić wizerunek?

W najnowszym Marketingu w Praktyce ukazał się artykuł Marty Cyran na temat ochrony wizerunku, który pojawia się na zdjęciach i ilustracjach reklamowych. Autorka stwierdza, że: „Wizerunek nie ma bezpośredniej treści ekonomicznej i nie jest bezpośrednio uwarunkowany interesami ekonomicznymi podmiotu, któremu przysługuje. Tym niemniej pośrednio przekłada się na wartości wymierne”.

W artykule czytamy, że poruszając problem ochrony wizerunku, zastanawiamy się nad konsekwencjami naruszenia prawa do niego w praktyce. Cyran podaje także złożoną definicję wizerunku, co i w jakim przypadku zostaje za niego uznawane. Opisuje ona, kiedy następuje przypadek naruszenia prawa do wizerunku osoby publicznej. Podaje także przykłady artykułów z prawa autorskiego, umów o prawa autorskie do zdjęć reklamowych z wykorzystaniem wizerunku osoby publicznej i inne pomocne informacje kategoryzujące i systematyzujące zagadnienie jego ochrony. (mk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj