Zaczęło się od wpisu jednej z internautek zamieszczonego na facebookowej grupie „500+, Becikowe, MOPS, Alimenty – Pytania i Odpowiedzi”. Do zdjęcia kakao marki DecoMorreno użytkowniczka dołączyła pytanie: „czy ktoś zna inne książki tego autora”. Ktoś zrobił screen wpisu, zamieścił w mediach społecznościowych. I się zaczęło.
Internauci prześcigali się w pomysłach na to, jak mogłaby wyglądać recenzja książki. A skoro mowa o „najpopularniejszej” lekturze tygodnia, nie umknęła ona także uwadze fanpage’om poświęconym literaturze:
Serwis Lubimyczytać.pl zamieścił nawet przykładową recenzję „Najwyższa jakość” autorstwa Cacao DecoMorreno. Jak można przeczytać w portalu, książkę wydało małe wydawnictwo „Extra ciemne”.
Źródło: screen ze strony lubimyczytac.pl
Do pomysłu odniosła się sieć sklepów Piotr i Paweł, która na co dzień sprzedaje produkty marki. Wymyśliła, że postawi je na regale z książkami, reklamując jako bestsellerową powieść pt. „Najwyższa jakość” (takim hasłem jest reklamowane kakao).
Można pomyśleć, że działania są przemyślaną akcją marketingową firmy Maspex (właściciela marki produkującej kakao DecoMorreno). Jednak rzeczniczka, w rozmowie z Pulsem Biznesu, zaprzeczyła temu. Mimo tego, marka już wykorzystuje potencjał i kreatywność użytkowników. Firma ogłosiła konkurs na treść powieści, którą mogłoby „napisać” kakao. (mw)
Jeśli chcesz się podzielić tym artykułem z innymi, użyj załączonego linka lub kup licencję http://sklep.pb.pl/offer/licencja . To pomoże nam w dostarczaniu Wam wartościowych treści. Regulamin korzystania z artykułów http://pulsbiznesu.pb.pl/3980705,17768,regulamin-korzystania-z-artykulow-prasowych
marketing Maspexu
Czytaj więcej na http://www.pb.pl/4552452,49546,jak-kakao-decomorreno-stalo-sie-wirusem?utm_source=copyPaste&utm_medium=referral&utm_campaign=Firefox
Jeśli chcesz się podzielić tym artykułem z innymi, użyj załączonego linka lub kup licencję http://sklep.pb.pl/offer/licencja . To pomoże nam w dostarczaniu Wam wartościowych treści. Regulamin korzystania z artykułów http://pulsbiznesu.pb.pl/3980705,17768,regulamin-korzystania-z-artykulow-prasowych
Okazuje się jednak, że – pomimo takich sugestii – wszystko nie było wymyśloną przez agencję reklamową akcją.
Mimo to, obsługująca markę DecoMorreno krakowska agencja Opcom, wespół z działem marketingu Maspexu, już wykorzystuje poczucie humoru internautów. – Myślę, że nie jedna marka mogłaby zamarzyć o tak spontanicznej i popularnej akcji Internautów. Bardzo dziękujemy – napisała w przesłanym do „Pulsu Biznesu” komentarzu Dorota Liszka, rzecznik Maspexu. Firma już ogłosiła konkurs na treść powieści, którą mogłoby “napisać” kakao oraz planuje dalsze działania.
Czytaj więcej na http://www.pb.pl/4552452,49546,jak-kakao-decomorreno-stalo-sie-wirusem?utm_source=copyPaste&utm_medium=referral&utm_campaign=Firefox