Plan działań po kryzysie jest tak samo ważny jak kroki podejmowane przed kryzysem i w czasie jego trwania – czytamy w cision.com.
Kiedy uda się zażegnać kryzys, można odczuć pokusę, by usiąść i świętować sukces. Trzeba jednak cały czas być czujnym, by problem nie pojawił się w innym miejscu. Ważne, by ocenić, jakie działania się sprawdziły i być przygotowanym na wypadek, gdyby sytuacja się powtórzyła.
Czyny mówią więcej niż słowa. Trzeba pamiętać zatem, by informować o podjętych działaniach, szczególnie, gdy te kroki wynikają ze skarg klientów. Co więcej, spełnianie działań zapowiedzianych w czasie kryzysu sprawia, że firma zyskuje opinię lojalnej i zaangażowanej. Jak czytamy dalej, dla zmierzenia działań PR ważne są konkretne dane. Przede wszystkim kierownictwo firmy jest ciekawe dochodów marki w liczbach i nie myśli o emocjach. Ważne więc, by w planie komunikacji kryzysowej i w całościowej strategii PR zawrzeć informacje o wynikach firmy. Po kryzysie warto też zaktualizować plan komunikacji kryzysowej. Każdy kryzys jest nowym doświadczeniem, trzeba więc wprowadzać coraz to nowsze strategie i praktyki i ćwiczyć realizację nowych czynności przez symulacje. Ważne również, by wszyscy członkowie zespołu zapoznali się ze zmianami w planie komunikacji kryzysowej. Trzeba zatem pamiętać, by zapewnić im dwie wydrukowane kopie planu (bo technologia zawodzi) i dostęp do wersji elektronicznej. Wszyscy muszą działać spójnie. (mb)