Brytyjski wydawca przeprowadził eksperyment. Trwał on 30 dni i jego zadaniem było sprawdzenie, co jest w stanie przekonać użytkowników do wyłączenia blokady reklam dla swojej strony internetowej. Grupę 15 tysięcy zarejestrowanych czytelników serwisu podzielono na trzy grupy. Dla każdej z nich ustalono inną barierę w dostępie do treści przy włączonej blokadzie reklam. O szczegółach czytamy w next.gazeta.pl.
Jak czytamy: „Pierwsza z grup otrzymywała teksty, z których treści usuwano niektóre wyrazy. Drugiej grupie całkowicie blokowano dostęp do treści, jeśli używali oprogramowania do blokady reklam. Trzecia grupa dostawała komunikaty zachęcające do wyłączenia AdBlocka, wyjaśniające model finansowania treści dostępnych dla czytelnika serwisu za darmo”.
Dalej źródło wskazuje, że w każdej z trzech grup skuteczność eksperymentu okazała się wysoka: 69 proc. odbiorców odblokowało reklamy w obliczu całkowitej blokady dostępu do serwisu, tak samo zrobiło 47 proc. osób z grupy, której usunięto wyrazy z tekstów. Wśród czytelników, którym wyjaśniono zasady finansowania portalu, na odblokowanie reklam zdecydowało się 40 proc.
Kampanie zachęcające do wyłączenia blokerów reklam prowadzą też inne media między innymi New York Times i Wired. (mw)