W jaki sposób powinny promować się polskie uczelnie – to pytanie zadaje Polska Kurier Lubelski przy okazji opisywania działań promocyjnych tamtejszych szkół wyższych.
Dane statystyczne przytaczane przez autora tekstu pokazują, jak polskie szkoły wyższe traktują zalecenia poradnika Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na temat skutecznej i nowoczesnej promocji placówek akademickich. Jak czytamy, autorzy publikacji zachęcają w nim uczelnie między innymi do tworzenia „gadżetów z pomysłem”, które mają pomagać nawiązywać pozytywne relacje uczelni ze studentami oraz partnerami zewnętrznymi.
Okazuje się, że działania promocyjne prowadzi 80 proc. polskich szkół wyższych. Jednak 61 proc. z nich robi to w podstawowym zakresie. Warto dodać jeszcze, że z przytaczanych danych wynika, że na działania promocyjne szkoły wyższe mają przeznaczać średnio 1 proc. swego budżetu.(ał)