Efektywność, udana współpraca i dobry zysk. Piękne brzmi, choć ciężej połączyć te elementy. Nie jest to jednak takie trudne, o czym przekonuje Anna Berry z Red Jewelled Media.
Nie trzeba wielu wysiłków, aby współpraca szła gładko. Ważne jest, aby klient w kontakcie z agencją PR pamiętał, by:
1. odpowiadać na maile i telefony tego samego dnia. Nawet gdyby miałaby to być odpowiedź w stylu – „na zadane pytanie odpowiem w późniejszym terminie”. Nie opłaca się odkładanie takich spraw na wolniejsza chwilę, bo ona nie zawsze przychodzi, a opóźnia to pracę agencji PR.
2. wszelkie materiały dostarczaj w terminie nie dłuższym niż 2 dni. PR-owiec czasem potrzebuje informacji czy dodatkowych materiałów w bardzo szybkim czasie. Pomoc w zdobyciu zdjęć czy nagrać przynosi zawsze więcej korzyści, bo dzięki temu można mieć pewność, że materiał będzie rzetelnie przygotowany.
3. PR to proces, wymagający czasu. Zrozumienie tej prostej prawdy przybliża do sukcesu.
4. działaj w mediach społecznościowych i współpracuj z agencją, która zajmuje się obsługą social mediową twojej firmy. W końcu Ty ja najlepiej znasz i możesz powiedzieć o niej jak najwięcej. Warto też dzielić się informacjami o firmie na bieżąco.
5. Załóż, że agencja PR może miec racje i wysłuchaj ich rad. Może tym razem to inni mają racje?
6. Każdy konflikt może szybko przerodzić się w kryzys, zatem z takimi sprawami od razu zwracaj się do swojej agencji PR-owej
7. Na sam koniec: terminowość, otwartość na nowe pomysły oraz komunikacja pełna szacunku.