Portal bulldogreporter.com opublikował 10 przykazań, jakimi powinni posługiwać się PR-owcy w kontaktach z dziennikarzami.
Pam Dawkins, reporterka Connecticut Post, za najważniejsze uznaje przesyłanie krótkich informacji prasowych, sprawdzenie obszaru geograficznego gazety i profilu jej odbiorców oraz analizowanie, czy informacja może być dla danego pisma istotna. Dawkins tworzy także krótką listę podstawowych błędów, jakie popełniają specjaliści ds. PR i podkreśla czego powinni się wystrzegać w relacjach z dziennikarzami.
Za podstawowe błędy uznaje między innymi:
• kontaktowanie się z dziennikarzami w ostatniej chwili, by odpowiednio zrelacjonować historię,
• przesyłanie zawirusowanych lub zaspamowanych informacji na skrzynkę redakcyjną,
• pisanie niekonkretnych informacji i nieposługiwanie się faktami,
• ciągłe dzwonienie i pytanie, czy dziennikarz otrzymał wysłaną przez PR-owca informację; Dawkins uznaje to za stratę czasu dla obojga,
• proszenie dziennikarza o kopie, jest to sygnał, że PR-owiec nie czyta danego pisma i nie do końca orientuje się w warunkach współpracy. (mk)