Aplikacja Snapchat jest ostatnio na ustach wielu z powodu uruchomienia nowej funkcji „Memories”. Jak donosi serwis Adweek, analitycy spodziewają się zwiększenia się liczby użytkowników aplikacji w przyszłości. Poniżej – trzy przydatne porady Adweeka, dzięki którym Twoja firma będzie mogła wykorzystywać potencjał reklamowy Snapchata.
1. Pokaż zarządowi wartość Snapchata. Najważniejsze jest to, by szefowie firmy zrozumieli, że cele biznesowe mogą zostać zrealizowane przy pomocy tej aplikacji. Jeśli zarządowi zależy na tym, by tworzyć trwałe relacje między marką a użytkownikami, można uświadomić im, że Snapchat to idealny kanał komunikacyjny do tych celów, ponieważ służy nie tylko do dzielenia się treściami z użytkownikami, lecz także do ich angażowania. Na tworzone przez nich treści firma może odpowiadać, dzięki czemu pokaże, że je zauważa i ceni.
2. Reżyseruj swoje „Stories”. Stworzenie wartościowego materiału do „Stories” jest trudne i dość czasochłonne. Można na przykład tworzyć na papierze scenorysy (ang. storyboards), na których zaplanujesz, co będzie na snapie, co tam napiszesz, jakich użyjesz filtrów, emoji itd. Scenorysy nie tylko pozwalają stworzyć bardziej wartościowe „Stories”, lecz także pomagają utrzymać jednolity przekaz wizerunkowy i – jeśli zajmuje się tym kilka osób – ułatwiają współpracę.
3. Przenieś stworzone „Stories” do innych kanałów komunikacyjnych. By Twój wartościowy materiał miał znacznie większy zasięg, warto przenieść go do innych serwisów. Dziesięciosekundowe fillmy ze Snapchata można wrzucić na YouTube, a zwykłe snapy – na Pinteresta, Twittera czy Instagrama. Wszystko to możesz także umieszczać na swoim blogu. (mp)