Media społecznościowe przez jednych określane są jako nowy kanał komunikacji, inni traktują go po prostu jako kolejny sposób dotarcia do klienta. Firmy coraz częściej poważnie rozważają rozpoczęcie działalności wokół swoich marek w mediach społecznościowych.
Jeżeli jednak zdecydują się na założenia Fanpage’a, bloga, konta na Twitterze, Goldenline, LinkedInie czy Foursquarze chcą widzieć realne wyniki tych działań. W związku z tym pojawia się wiele pytań i wątpliwości dotyczących tego, jak i co mierzyć działając w social media. Stowarzyszenie pracowników branży PR – CIPR w marcu tego roku opublikowało dokument zatytułowany „Social Media Measurement Guidance”, w którym między innymi obala mity dotyczące ewaluacji działań w mediach społecznościowych.
Mit 1
Można mierzyć wszystko co cyfrowe dokładnie i w sposób ciągły.
Mit 2
Wszystkie cyfrowe miary są przydatne.
Mit 3
Nowe złożone wskaźniki, o których wszyscy mówią muszą być użyteczne.
Mit 4
Jeden miernik wystarczy.
Mit 5
Im więcej śledzących/przyjaciół tym lepiej.
Co zatem można, a co warto mierzyć w mediach społecznościowych? Jak monitorować te media, żeby uzyskiwać pożądane dane? Z jakich narzędzi korzystać monitorując media, żeby uzyskać potrzebne dane? Jakie wskaźniki stosować? Jak wykorzystać dane na potrzeby swojej firmy?
Na te i inne pytania uzyskasz odpowiedź na szkoleniu organizowanym przez PRoto.pl, IMM oraz OMG Metrics „Mierzenie efektów PR i badania marketingowe”. Zapraszamy!
Magdalena Popielewicz, Instytut Monitorowania Mediów