Przy okazji oceniania debaty Donalda Tuska ze stoczniowcami, na antenie Radia PiN Eryk Mistewicz tłumaczy, w jaki sposób politycy powinni „opowiadać” społeczeństwu politykę. Zdaniem gościa audycji, kluczowe jest dotarcie do tych, którzy nie śledzą polskiej sceny politycznej.
W komunikacji politycznej trzeba dotrzeć do ludzi, którzy nie oglądają serwisów informacyjnych i nie czytają gazet, a na co dzień zajmują się życiem prywatnym i życiem show biznesu, mówi rozmówca Radia PiN. Dlatego, aby społeczeństwo „kupiło” racje rządzących, premier Tusk, na zmianę z ministrem finansów i gospodarki, powinni co tydzień „opowiadać” prostymi słowami o tym, co dzieje się w polityce. Jest to ważne zwłaszcza w czasie, kiedy gospodarcze zawirowanie dopiero się rozkręca, mówi Mistewicz. Dodaje on, że premier powinien wziąć przykład ze sposobu komunikowania się ze społeczeństwem w wykonaniu Jacka Kuronia w czasie ustrojowej transformacji.(ał)