sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJak na początku wykorzystywano gwiazdy w kampaniach public relations

Jak na początku wykorzystywano gwiazdy w kampaniach public relations

18 grudnia 2016 roku zmarła Zsa Zsa Gabor. Serwis prdaily.com przypomina, jak aktorka wsparła działania PR-owe kalifornijskich win.

Jak czytamy, mało kto wie o tym, że została ona wykorzystana w działaniach PR-owych prowadzonych przez Daniela Edelmana – pioniera w komunikacjii marki. Celem tego miałoby być uratowanie przemysłu kalifornijskiego wina od zniszczenia przez konkurencję z francuskiego importu.

Dowiadujemy się, że pod koniec 1960 roku raczkująca jeszcze agencja reprezentująca California Wine Institute, wprowadzała program edukacji konsumentów i dziennikarzy na temat win z Kalifornii. W ramach kampanii zaangażowano gwiazdę filmową Vincenta Price’a jako rzecznika. To był jeden z pierwszych przypadków wykorzystania znanego aktora  w kampanii public relations.

Edelman zaplanował występ Price’a w The Tonight Show Johny’ego Carsona. Drugim gościem była  Zsa Zsa Gabor. Ta, zapytana, czy chciałaby wziąć udział w teście smaku wina, z entuzjazmem się zgodziła. I po spróbowaniu wybrała wino kalifornijskie. „To był wielki wstrząs i punkt zwrotny dla przemysłu kalifornijskiego wina” – tak skomentował wówczas sytuację Edelman.

Po tym wystąpieniu odnotowano 70-procentowy wzrost konsumpcji produktu. (ak)

Cameron Craig – specjalista ds. komunikacji z ponad 20-letnim doświadczeniem. Współpracował z takimi markami jak: Apple, Visa, PayPal, Polycom czy Yahoo.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj