wtorek, 14 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościJak naprawić złe wrażenie

Jak naprawić złe wrażenie

Na łamach Biznesu Warszawskego specjalista od wizerunku Jeffrey Gitomer radzi, jak postępować z niezadowolonym klientem. „Ludzka pamięć jest trwała, a siła złych słów i negatywnych opinii ogromna. W dodatku właśnie te negatywne o wiele szybciej okrążają glob i trafiają do obecnych i przyszłych klientów” – ostrzega autor artykułu.
Po pierwsze nie wolno poddawać się emocjom. Należy też stłumić chęć przeproszenia klienta lub zrzucenia winy na kogoś innego. Pożądaną reakcją jest zajęcie postawy rozumiejącej. Nasza odpowiedź: „Och, to straszne”, „Dobrze, że pan/pani zgłasza się z tym do mnie”, „Nie będzie problemu” to dla klienta czytelny sygnał, że rzeczywiście o niego dbamy. Kolejnym krokiem powinno być zasugerowanie rozwiązania oraz upewnienie się, że podana propozycja zadowala klienta. To dopiero połowa zadania. Pozostaje najważniejsze: zatarcie złego wrażenia – najlepiej za pomocą jakiejś promocji lub zniżki. Koszty nie grają roli, bo dzięki pozytywnej reakcji na skargi klientów można odbudować swój wizerunek.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj