Przemysław Bojanowski, strateg agencji San Markos – Republika Dobrej Marki na łamach Marketingu w Praktyce publikuje artykuł na temat odbudowy nadszarpniętego wizerunku. Autor podaje przykład możliwości wycofania się z polskiego rynku Tele 2 i zastanawia się, czy na tę decyzję mógł wpłynąć negatywny wizerunek firmy. Podkreśla on, że sieć telekomunikacyjna stała się w powszechnym przekonaniu nieprzyjazną i agresywną firmą nastawioną jedynie na zysk. Za słaby wizerunek Tele 2 według Bojanowskiego odpowiadają podmioty zewnętrzne, które prowadziły działania sprzedażowe. Uznaje on, że „nie można dopuścić, aby firmy zewnętrzne postępowały w dowolny sposób, niespójny z istotą marki lub, co gorsza, aby ich działania negatywnie rzutowały na markę”.
Strateg wyjaśnia, że częstym sposobem na poprawę wizerunku firmy jest jej zaangażowanie się w działalność CSR. Tak też zrobiło Tele 2, autor uznaje to za trafiony pomysł na poprawę wizerunku. Podkreśla on, że „Przekonać ponownie do marki raz zrażonego klienta jest zdecydowanie trudniej niż pozyskać nowego”. Dodaje także, że poprawa złego obrazu wymaga zastosowania wielu narzędzi i nawet najlepsza kampania reklamowa może nie wystarczyć do jego poprawy. (mk)