niedziela, 27 października, 2024
Strona głównaAktualnościJak opanować kryzys?

Jak opanować kryzys?

Grzegorz Żurawski na łamach Służby Zdrowia opisuje, w jaki sposób postępować w sytuacjach zagrażających wizerunkowi i wiarygodności firmy. „Początek kryzysu jest kluczowy dla jego przebiegu. Organizacje nieprzygotowane na taką sytuację popełniają najwięcej błędów w pierwszych godzinach” – pisze Żurawski. Zaznacza on, że są to najczęściej błędy związane z komunikacją.
Autor artykułu radzi, aby przygotować szczegółowe procedury postępowania w przypadku sytuacji kryzysowych. Pierwszy etap polega na rozpoznaniu sytuacji i powołaniu sztabu kryzysowego oraz wyznaczeniu osoby odpowiedzialnej za kontakty z mediami. Sztab przygotowuje komunikat dla mediów. Następnie należy poinformować o zaistniałej sytuacji pracowników. Ważne jest, aby to sztab kryzysowy, a nie źródła zewnętrzne były dla nich głównym źródłem informacji o zaistniałej sytuacji. Pracowników można informować rozsyłając memorandum pocztą elektroniczną, poprzez kontakty służbowe lub zwołując zebranie. Istotne jest, aby informacje docierające do mediów od rzecznika i pracowników firmy były ze sobą zbieżne.
Opanowując kryzys należy również stworzyć „siatkę informatorów” – osób, które na bieżąco będą przekazywać informacje na temat postępów w usuwaniu źródeł kryzysu. Na podstawie tych informacji sztab kryzysowy podejmuje decyzje, co do dalszych działań.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj