Wśród mediów tradycyjnych dominują TVN i TVP. Najgorzej na tym tle wypada jednak prasa drukowana – wynika z raportu „Digital News Report 2015”.
Badanie przygotowane przez Reutersa najpierw opublikowano w czerwcu, teraz uzupełniono je o suplement. Najbardziej zaskakuje fakt, że mimo wkraczania w erę digital to telewizja wciąż dla Polaków pozostaje najważniejszym źródłem informacji (56 proc.). Kolejnym miejscem, gdzie szukają wiadomości jest internet (32 proc. odpowiedzi).
Dużo gorzej na tym tle wypada radio (6 proc. odpowiedzi). Najmniej pocieszające wyniki czekają jednak prasę. Jedynie 2 proc. respondentów deklaruje bowiem, że jest ona podstawowym miejscem, w którym szukają wiadomości. Tę zależność odzwierciedla popularność poszczególnych mediów. W przypadku mediów tradycyjnych pierwsze miejsce w zestawieniu zajął TVN (61 proc.). Nasyępnie TVP (58 proc.) i Polsat (42 proc.). Na końcu listy są z kolei gazety: Wprost i Rzeczpospolita. Po oba tytuły, szukając informacji, sięga 7 proc. Polaków. Wśród najpopularniejszych cyfrowych wydawców w Polsce znajdują się Onet (48 proc.), WP (40 proc.) oraz Interia (26 proc.).
Raport nie przynosi zaskoczeń jeśli chodzi o media społecznościowe, bo i tu Polacy za najbardziej wartościowe źródło informacji uważają Facebooka (56 proc.). Popularność YouTube’a (35 proc.) potwierdza za to, że video odgrywa coraz większą rolę. Co ciekawe, mało przydatny w tym kontekście jest Twitter (9 proc. odpowiedzi). (mw)