niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJak polskie firmy radzą sobie z wideo w sieci? Analiza Chimney’s YouTop100

Jak polskie firmy radzą sobie z wideo w sieci? Analiza Chimney’s YouTop100

Firma Chimney przebadała polskie firmy pod kątem wykorzystania YouTube’a do komunikacji przedsiębiorstwa z konsumentami oraz innymi interesariuszami. Ranking Chimney’s YouTop100 Poland Industry 2015 to lista najefektywniejszych polskich firm w obszarze internetowej komunikacji wideo.

Z analizy Chimney wynika, że na 500 największych polskich firm jedynie  38 proc. (czyli 190 firm), posiada własny kanał na YouTube, a 30 proc. (150 firm) posiada kanał aktywny – czyli zamieściło w ciągu ostatniego roku przynajmniej 1 film.

Autorzy zestawieniawzięli pod uwagę wydajność, czyli całkowitą liczbę wyświetleń w ciągu ostatnich 12 miesięcy podzieloną przez liczbę udostępnionych filmów. W rankingu stu najbardziej efektywnych firm w czołówce znalazły się Żywiec Zdrój, Hortex i Eurobank.

Wśród firm posiadających kanał w serwisie YouTube w kategorii „Leki i kosmetyki” w czołówce znalazły się Rossmann, ZF Adamed Pharma oraz Bayer. Wśród firm finansowych i ubezpieczeniowych najlepiej wypadły MetLife, Getin Holding i Bank BGŻ. W kategorii „Motoryzacja” najlepsze okazały się Renault Polska, Volkswagen Poznań oraz Fiat Auto Poland, z kolei w przemyśle drzewnym i papierniczym – Black Red White, Barlinek i Fabryka Mebli Forte. W kategorii przemysłu mineralnego przodują Rovese, Grupa Saint-Gobain w Polsce i Dyckerhoff Polska. W kategorii „Skarb Państwa” najlepiej radzą sobie Poczta Polska, PGL Lasy Państwowe i Polski Holding Obronny. W branży budownictwa i nieruchomości w pierwszej trójce znalazły się Grupa Velux, Marvipol i Drutex. Wśród firm z sektora przemysłu chemicznego najlepiej wypadły Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka, Grupa Azoty oraz Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police. W kategorii „Przemysł metalurgiczny” w pierwszej trójce znalazły się Mennica Polska, Huta Łabędy i ThyssenKrupp Energostal, a w sektorze rolniczym najlepiej radzą sobie Osadkowski, Agrolok i PHU Agro-As. Wśród firm z branży spożywczej najefektywniej działają Żywiec Zdrój, Tarczyński oraz Hortex Holding. W kategorii recyklingu w rankingu znalazła się firma Elemental Holding. W kategorii „Usługi” najlepiej wypadły z kolei Rainbow Tours, Grupa Lux-Med i Nowa Itaka.

Wśród firm, które nie posiadają kanału w YouTube w branży kosmetycznej najlepiej wypadają Pelion, Neuca i Farmacol, w branży finansowej natomiast prowadzą Open Life TUŻ, Grupa Europa oraz Warta TUnŻ. W przemyśle drzewnym i papierniczym w czołówce znalazły się Swedwood Poland, Arctic Paper Kostrzyn i Mondi Świecie. W kategorii „Przemysł lekki” najlepsze okazały się LPP, Grupa TZMO i C&A. Wśród firm z sektora mineralnego w rankingu uwzględniono Górażdże Cement i Cementownię Warta. Wśród firm z przemysłu chemicznego w pierwszej trójce sytuują się Grupa Can-Pack, Grupa Basell Orlen Polyolefins i Ciech, a w przemyśle metalurgicznym – Stalprodukt, Impexmetal oraz CMC Poland. W sektorze rolnictwa z kolei pierwsza trójka to Louis Dreyfus Commod. Polska, Cefetra Polska i Agri Plus. W branży spożywczej najlepiej wypadły Animex, Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol Grajewo i Grupa Mlekovita. W kategorii recyklingu w rankingu uwzględniono firmy Cronimet PL, Orzeł Biały i Drop, z sektora usług – Grupę Solid. (mb)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj