Kalendarz redakcyjny jest kluczowy dla sukcesu każdej PR-owej kampanii – pisze Shannon Furey na prdaily.com. Należy jednak umiejętnie go prowadzić, aby osiągać zamierzone efekty, takie jak publikacje w mediach tradycyjnych czy elektronicznych – czytamy. Autorka prezentuje cztery wskazówki, które mogą być przydatne w przygotowaniu odpowiedniego kalendarza redakcyjnego.
Uwzględnij harmonogramy i plany redakcyjne wydawnictw
Data zamknięcia numeru, temat wydania czy termin publikacji na rynku – te informacje powinny być uwzględnione w kalendarzu PR-owca. Powinny służyć one jako punkt wyjścia do opracowania strategii contentowej marki, która chce być obecna w mediach – radzi Shannon Furey.
Sprawdź daty ważnych wydarzeń i świąt
Jeśli materiały prasowe marki można tematycznie połączyć z jakimiś wydarzeniami, to warto zaplanować ich dystrybucję na czas, w którym się one odbywają. Układanie harmonogramu z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem pozwala uniknąć chaotycznego działania „na ostatnią chwilę” – wskazuje autorka.
Zrób listę kluczowych mediów
Przygotuj zestawienie portali, gazet czy programów telewizyjnych, w których Twoja marka chciałaby być obecna. Zastanów się, które media będą najbardziej adekwatne i pomogą w budowaniu wiarygodności brandu. Do tej listy należy następnie ułożyć harmonogram i dobrać odpowiednią treść rozsyłanych materiałów – sugeruje Furey.
Zaplanuj wszystko w 12-miesięcznej perspektywie
Po zebraniu wszystkich wymienionych wyżej informacji, nadchodzi czas, aby je uporządkować – czytamy. Wpisz do kalendarza wszystkie istotne terminy, jak choćby zamknięcia numerów kluczowych gazet czy czasopism, zapisz, kto będzie za co odpowiedzialny, a także uwzględnij czas realizacji poszczególnych działań. Istotne jest również postawienie sobie wewnętrznych deadline’ów dotyczących konkretnych elementów danego projektu. Staraj się także informacje dotyczące konkretnej kampanii medialnej zapisywać na tej samej stronie kalendarza, aby zachować przejrzystość – radzi Furey. (pk)