sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJak promować „nudną” markę w mediach społecznościowych

Jak promować „nudną” markę w mediach społecznościowych

Myśląc o komunikacji w mediach społecznościowych, często sięga się po przykłady wielkich marek, takich jak Nike czy Coca-Cola, którym świetnie wychodzi angażowanie odbiorców. Nie wszystkie produkty są jednak tak wdzięczne do promowania. Nie oznacza to jednak, że należy zrezygnować z działań w social mediach, planując strategię komunikacji. Jakie opcje ma firma, której działalność wydaje się nudna? O tym czytamy na blog.hootsuite.com.

Pierwszym ze sposobów jest edukowanie konsumentów. Marka może wykorzystać swoją wiedzę i publikować przydatne dla publiczności porady, zamiast ciągłego promowania produktów. Tak postępuje np. 3M w Kanadzie.

Firma wprowadziła m.in. 3M Health Care Academy, dzięki czemu zyskała platformę do prezentowania swojej wiedzy na temat opieki zdrowotnej w formie seminariów, filmów szkoleniowych i instrukcji obsługi produktów. 3M Canada regularnie publikuje zarówno zabawne, jak i informacyjne wideo na swoim kanale na YouTubie.

Inną metodą jest wykorzystanie tego, co jest już popularne – czytamy. Tak postąpił UNICEF, angażując do kampanii Davida Beckhama. Organizacja postawiła na współpracę z popularną osobą, dzięki czemu automatycznie zwiększyła także grono odbiorców akcji.

Marka może także postawić na storytelling. Dobrze opowiedziana historia sprawi, że marka będzie bardziej rozpoznawalna, a odbiorcy będą się z nią identyfikować. PayPal w swojej komunikacji postanowił wykorzystać historie prawdziwych osób – w podobny sposób, jak są one przedstawiane przez Humans of New York. W wersji prezentowanej przez markę ludzie dzielą się historiami dotyczącymi wykorzystania usługi w ich życiu. Takie działanie spowodowało 327 proc. wzrostu zaangażowania odbiorców marki – czytamy.

Dobrze także, by marka pokazała ludzką twarz – czytamy. Media społecznościowe są doskonałym miejscem do zaprezentowania autentyczności, budowania lojalności wobec marki czy podjęcia działań mających zmienić jej postrzeganie – czytamy. Przykładem takiej strategii są np. działania podejmowane przez Wikipedię. Strona ta utrzymuje się z darowizn, na Twitterze publikuje więc podziękowania dla osób, które ją wspierają.

Jak dalej czytamy, firma powinna dbać o to, by była zapamiętana – nie tylko przez obecność w internecie, lecz także przez swoją osobowość online. Marka Merriam-Webster zyskała rozpoznawalność właśnie przez media społecznościowe – czytamy. Jak radzi autorka artykułu, bystry i zabawny sposób komunikacji to dobra metoda, by zwrócić uwagę obserwujących.

W mediach społecznościowych sprawdzi się także pokazanie kultury firmy – czytamy. Jeśli produkt jest trudny do pokazania w serwisach społecznościowych, uwagę można skierować właśnie na pracowników – pokazać życie w biurze czy to, jak utalentowany jest zespół.

Ważne jest również dzielenie się odpowiednimi treściami – to pokazuje firmę jako eksperta w branży. Jak czytamy, firma 1-800-GOT-JUNK zajmująca się usuwaniem śmieci, często zamieszcza treści nieprzedstawiające bałaganu. Zamiast tego na blogu marki pojawiają się treści dotyczące wystroju wnętrz, utrzymania domu czy renowacji. Takie materiały są przydatne dla osób, które planują pozbyć się starych rzeczy z domu, a w ich miejsce kupić nowe. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj