O tym, jak promować marki alkoholowe pisze na łamach pisma Media i Marketing Magda Knefel.
Autorka zaznacza, że promowanie marek alkoholowych jest wyzwaniem, nie tylko z powodu obowiązującej w Polsce ustawy o wychowaniu w trzeźwości. „Promując alkohol, należy mieć na uwadze interes społeczeństwa, dlatego niezwykle istotne jest przestrzeganie zasad dotyczących właściwej komunikacji oraz działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.” – czytamy w artykule.
Obostrzenia prawne powodują, że najważniejszym zadaniem stojącym przed osobami zajmującymi się promocją marek alkoholowych jest poszerzenie kontekstu komunikacji. „Efekt taki agencje PR osiągają poprzez zaangażowanie marki w działania związane ze światem designu, mody, sportu czy muzyki” – pisze Magda Knefel.
Zaznacza ona również, że w przypadku marek alkoholowych bardzo istotne jest kreowanie unikatowych doświadczeń związanych z marką, czemu sprzyja wykorzystanie metody storytelling oraz działań z zakresu experimental marketing (marketingu doznań). (ks)