piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJak przez ostatni rok zmieniły się potrzeby kompetencyjne w sektorze komunikacji marketingowej?...

Jak przez ostatni rok zmieniły się potrzeby kompetencyjne w sektorze komunikacji marketingowej? Trwa badanie

19 kwietnia 2021 roku ruszyła druga edycja badania Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej – inicjatywy wspierającej edukację branży. Celem badania jest poznanie zapotrzebowania na rozwój kompetencji w sektorze.

Pierwsza odsłona badania, która odbyła się rok temu, ujawniła braki kompetencyjne i potrzebę ich uzupełnienia m.in. w takich obszarach jak strategiczne myślenie i umiejętność podejmowania właściwych decyzji, kreatywność, innowacyjność, zwinność i elastyczność w działaniu oraz digitalizacja procesów. 

Wyniki drugiego cyklu badania mają pokazać aktualne potrzeby kompetencyjne w branży marketingowej, a porównanie ich z wynikami z poprzedniej edycji pozwoli stwierdzić, czy prognozy ekspertów dotyczące roli szkoleń i dokształcania zespołów, poczynione na początku kryzysu, sprawdziły się oraz czy pojawiły się nowe potrzeby.

Podobnie jak w pierwszej edycji grupą docelową badania są pracodawcy oraz pracownicy. Dodana została także nowa grupa respondentów – kandydaci do pracy w sektorze komunikacji marketingowej.

Efekty badania posłużą m.in. do opracowania koncepcji modelowych programów szkoleń oraz programów studiów na potrzeby sektora. Raport z badania będzie dostępny w drugim kwartale 2021 roku. Dane zebrane w trakcie badania są anonimowe, mają charakter poufny i będą prezentowane jedynie w postaci zbiorczych opracowań statystycznych – zapewniają organizatorzy. Badanie realizowane jest przez Sektorową radę ds. kompetencji sektora komunikacji marketingowej we współpracy z Ogólnopolskim panelem badawczym Ariadna.

Ankietę można wypełniać do 4 maja 2021 roku. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj