W magazynie Marketing w Praktyce pojawił się artykuł Doroty Wilkanowicz i Pauliny Mazur na temat employer brandingu oraz kształtowania wizerunku pracodawcy. Autorki piszą, że warto utrzymywać wizerunek firmy jako „pewnie kroczącego stratega, który ma wizję i odważnie planuje przyszłość”. Zauważają, że obecnie mamy do czynienia z falą zwolnień i restrukturyzacji w firmach, jednak za dwa, trzy lata prawdopodobnie ponownie firmy będą prześcigały się w poszukiwaniu najlepszych kandydatów na pracowników.
Autorki są zdania, że właśnie dlatego firma aspirująca do miana atrakcyjnego pracodawcy powinna posiadać przygotowaną spójną i długofalową strategię komunikacji z danym środowiskiem. Dodają również, że „każda firma, o której słyszy się na rynku, że dokonuje redukcji w obszarze zatrudnienia, narażona jest na krytykę ze strony obserwatorów zdarzeń, a w tym studentów”. (mk)