piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWydarzeniaJak rozgryźć retail media i znaleźć innowacyjne sposoby na komunikację marki w...

Jak rozgryźć retail media i znaleźć innowacyjne sposoby na komunikację marki w procesie zakupowym? Zbliża się IAB HowTo

Już 26 września 2024 roku, po wakacyjnej przerwie, wraca cykl spotkań IAB HowTo. Temat najbliższego spotkania organizowanego przez IAB Polska brzmi „Retail 2024. Make Shopping a Sensation”.

Jak podkreślają organizatorzy, wzrost znaczenia retail mediów w planowaniu komunikacji marketingowej to globalny trend i jeden z głównych prognozowanych kierunków rozwoju e-commerce w najbliższych latach. Choć retail media są szeroko dyskutowanym tematem, ich rola dopiero się umacnia. Ze sprzedawcą detalicznym lub siecią retail media współpracuje 50 proc. kupujących – wynika z pierwszego ogólnoeuropejskiego badania opinii na temat roli retail media w ekosystemie reklamy cyfrowej[1]. Jak wykorzystywać nowoczesne technologie z obszaru komunikacji marketingowej do pogłębienia zaangażowania konsumenta w trakcie procesu zakupowego – to jedno z kluczowych pytań, na które poszukają odpowiedzi eksperci konferencji IAB HowTojuż 26 września w Warszawie.  

„Retail media to ogromny potencjał, który tak naprawdę dopiero uczymy się wykorzystywać. Raport IAB Europe z pierwszego badania opinii na ten temat pokazuje, że połowa kupujących przenosi środki z innych kanałów marketingowych do mediów detalicznych, szczególnie z budżetów telewizji linearnej i marketingu performance[2]. Podczas wrześniowej konferencji IAB HowTo uczestnicy będą mogli pogłębić wiedzę z obszaru retail mediów, poznając konkretne rozwiązania dotyczące ich wykorzystania. Porozmawiamy również m.in. o największych wyzwaniach dla marek, tworzeniu kompleksowego doświadczenia zakupowego przy pomocy technik omnichannel, wykorzystaniu aplikacji i platform e-commerce do zwiększania efektywności komunikacji i mierzeniu wpływu działań reklamowych na wynik biznesowy” – mówi Łukasz Sztuczyński, E-commerce Director w GroupM, Szef Grupy Roboczej E-Commerce i Retail Media IAB Polska.

Wybór kanału komunikacji – wyzwania dla marek? 

Nie bez znaczenia dla retail media pozostaje rewolucja komunikacyjna wprowadzona przez social media. Już w tym roku aż 1/3 wyszukań informacji odbywa się za pośrednictwem tego kanału, a w przypadku Gen Z ten trend to już ponad 50 proc. Kolejne lata będą niewątpliwie umacniać pozycję TikToka, Instagrama czy YouTube’a.  Zmiana trendów wyszukiwania i podejmowania decyzji zakupowych w obliczu pokoleniowej rewolucji będzie ważnym tematem poruszonym przez Sebastiana Puchałę z Sempai.

Jak kształtują się, ewoluują i dokąd prowadzą trendy w retail media? O tym opowie Alex Crowe z Criteo. Dynamika retailu nie pozostawia złudzeń – wygrają ci, którzy trzymają rękę na pulsie.

Czy gaming wpływa na retail? Czy produkt musi być gamingowy, aby kupowali go gracze? Budzące emocje zagadnienie przybliży uczestnikom Tomasz Przeździecki z game changer. W wystąpieniu „Chleb dla graczy świeci i jest droższy” – czyli jak gry mogą być triggerem w sprzedaży produktów i usług w retailu” ekspert zaprezentuje przegląd najciekawszych case studies i crossów marek wykorzystujących gaming jako motywator przy sprzedaży.

Potencjał kompleksowego przekazu

Mnogość kanałów komunikacji może przyprawić marketerów o zawrót głowy, ale najważniejsze jest to, by klient dostał od marki spójną, kompleksową wizję jej świata – niezależnie od tego, czy przekaz płynie z e-commerce czy z nośników w świecie fizycznym.

„Walka o klienta to dziś walka nie tylko o jego uwagę, emocje i lojalność, ale przede wszystkim o prawidłowe jego zinterpretowanie, czyli określenie odbiorcy naszego produktu. To jedno z głównych wyzwań dla marek FMCG i retailerów w dobie rewolucji komunikacyjnej. Nie wystarczy kierować się intuicją i dobrą jakością przekazu, trzeba sięgać po sprawdzone techniki oparte na precyzyjnych danych o konsumentach, dzięki którym przyciągniemy ich uwagę i zbudujemy z nimi trwałe relacje” – mówi Sylwia Kaska z Proxi.cloud, Szefowa Grupy Roboczej Mobile Marketing IAB Polska, która opowie o zwiększaniu ruchu w sklepach dzięki kampaniom łączącym dane offline z kampaniami digital pozwalającymi skutecznie zaraportować pozyskanie inkrementalnych klientów.

O łączeniu świata online i offline z korzyścią dla retailu opowie też Ewa Sadowska z Clear Channel Poland. Jak zintegrowane kampanie digitalowe napędzają ruch i sprzedaż w sklepach stacjonarnych? Jakie rozwiązania technologiczne umożliwiają tworzenie spójnych i angażujących doświadczeń konsumenckich? Jak wykorzystywać dane i mierzyć efektywność działań outodoorowych w przestrzeni retail? Wszystkiego dowiecie się z prezentacji „Connecting worlds”.

Mierzenie efektywności retail media będzie jednym z tematów wystąpienia ekspertek Publicis Groupe: Marzeny Zielonki i Beaty Sokołowskiej. Odwołując się do autorskich badań YOTTA, prelegentki obalą mit, że retail media działają tylko na finalny zakup – opowiedzą o ich roli w budowaniu świadomości i wizerunku marki.

Skuteczni marketerzy potrzebują twardych danych. Co i jak mierzyć w retail mediach i dlaczego nie tylko sprzedaż wyjaśni Michał Zajdel z Allegro.

Apps & E-commerce

Wykorzystanie aplikacji i platform e-commerce do zwiększania efektywności komunikacji marki to jedno z kluczowych zagadnień retail media i ważny element konferencji IAB How To.

Patrycja Kościołowska z Dentsu Polska zgłębi tajniki bezpośredniej sprzedaży konsumenckiej (DTC), a Łukasz Plutecki z AtomStore wyjawi, jak kreować doświadczenia zakupowe na urządzeniach mobilnych dla milionów – niekoniecznie za miliony. „The mobile revolution is now” – tytuł jego prelekcji przypomina, dlaczego nie warto lekceważyć potencjału e-commerce.

Konferencja IAB How To: „Retail 2024. Make Shopping a Sensation” odbędzie się 26 września 2024 roku w Warszawie.

Więcej szczegółów oraz bilety na stronie.

PRoto.pl jest patronem medialnym konferencji.


[1] IAB Europe’s Attitudes To Retail Media Report

[2] Tamże.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj