Arkadiusz Bińczyk na łamach Pulsu Biznesu zauważa, jak trudne dla władzy jest informowanie od podwyżce podatków. Dyrektor generalny AM Art-Media uważa, że „w komunikacji społecznej rząd popełnił kilka istotnych błędów”.
Jako pierwszy wymienia „chaos informacyjny, który panował przez kilka dni”. Bińczyk wspomina również o braku inicjatywy informacyjnej ze strony władz. Twierdzi, że „gdyby oficjalną informację przekazano szybciej i uczyniłby to osobiście premier, wrażenie byłoby nieporównanie lepsze”. Zamiast tego pojawiły się plotki i przecieki.
Bińczyk dodaje jednak, że podejmowanie podobnych decyzji nie jest łatwe. „Samo to, że dla domknięcia budżetu zdecydowano się na podwyżkę VAT, ryzykując ostre ataki ze strony opozycji, świadczy o poczuciu odpowiedzialności za państwo. A to mocna podstawa do budowy dobrego wizerunku” – podsumowuje. (rg)