sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJak się robi marketing na Instagramie

Jak się robi marketing na Instagramie

O tym, że Instagram przestał służyć do beztroskiego publikowania zdjęć, a stał się potężnym narzędziem marketingowym czytamy na forbes.com.

Dowiadujemy się, że prosta początkowo platforma ewoluowała i wykorzystywana jest dzisiaj do budowania świadomości marki, zaangażowania klientów i zwiększenia sprzedaży. Jak opanować marketing na Instagramie? – podpowiada Neil Patel.

W pierwszej kolejności zwraca uwagę na sekcję „życiorys”. Jego zdaniem zawarty w niej tekst nie powinien być zamieszczony raz na zawsze, ale regularnie modyfikowany. Bardzo ważne jest także, by odpowiednio linkować do miejsca, w którym odbiorca znajdzie informacje o danej osobie, marce czy firmie. Pozwoli to bowiem zwiększyć zaangażowanie użytkowników oraz sprzedaż – czytamy.

Według autora podstawowym błędem Instagrama jest to, że nie można kliknąć w link dostępny w postach ani przeanalizować, jakie rezultaty przyniosło jego zamieszczenie. Jest jednak na to sposób: bit.ly.

Za jego pośrednictwem skrócimy adres wybranej strony internetowej i zamieścimy go w sekcji „życiorys”. W ten sposób zakładka stanie się narzędziem napędzającym ruch, zaangażowanie, rejestracje i sprzedaż, dokładnie tam gdzie chcesz – pisze Patel. To nie wszystko. Dzięki bit.ly możemy sprawdzić skuteczność naszych działań, śledząc dane pochodzące z Instagrama.

Kolejną radą, którą dzieli się autor, jest to, by śledzić popularne konta marek czy firm z interesującej nas branży. Następnie należy przyjrzeć się ich followersom, by wreszcie lajkować ich zdjęcia, komentować posty i śledzić konta. Po co? Jeśli będziesz zamieszczać wartościowe treści i będą one odpowiadać zainteresowaniom odbiorców, możesz liczyć, że użytkownicy się odwdzięczą. Wskaźnik „odwzajemnionego śledzenia” może wynieść nawet 34 proc. – podaje źródło.

Jak zaznacza Patel, warto, by instagramowe konto miało ekskluzywny charakter. Jeśli każdy może coś mieć, to kto tego chce? – pyta autor. Jak czytamy, Instagram jest nadal postrzegany jako unikalna platforma i bardzo dobrze sprawdzająca się w komunikacji z lojalnymi odbiorcami. Zdaniem autora tekstu dobrym pomysłem jest ustawienie opcji „tylko dla członków”. A to dlatego, że followersi będą mieli poczucie, że zamieszczana przez Ciebie treść jest ekskluzywna i wtedy przyjdą – czytamy.

Unikalny powinien być również hashtag – dowiadujemy się dalej. Przy jego tworzeniu powinna być brana pod uwagę branża, użyteczność oraz kreatywność – zaznacza Patel. Dodaje przy tym, że największym błędem jest stosowanie hashtagów wyłącznie przy własnych zdjęciach. Jego zdaniem powinny one być umieszczane gdziekolwiek pojawi się marka: na drukowanych reklamach, w telewizji, mailach czy paragonach. W ten sposób odbiorcy zaczną kojarzyć tag z marką i tym samym liczba followersów na Instagramie wzrośnie.

Autor podejmuje również temat influence marketingu. Zdaniem Patela to sztuka wykorzystywania autorytetów w niszy dla wzrostu marki i jej oddziaływania. Targetuj swoich influencerów – radzi. Jak? Odpowiednie osoby można znaleźć dzięki researchowi podobnych do Twoich produktów i usług na Instagramie i sprawdzeniu, kto je śledzi – pisze Patel.

Na koniec czytamy, że dobrym pomysłem jest także wracanie do starych postów, by zobaczyć, co się sprawdziło. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj