Małe i średnie przedsiębiorstwa nie wykorzystują wszystkich możliwości promocji w intrenecie – wynika z badania portalu firmy.net. „W przypadku MSP najważniejszym celem jest sprzedaż. Kluczowe jest zatem wykorzystanie wszelkich typów mediów, które skierują klienta wprost do nas”- powiedział Bartosz Sikora, manager invention z Mindshare Polska.
Z analiz portalu firma.net wynika, że najczęstszymi błędami przedsiębiorców są: brak informacji o cenach udostępnianych produktów, deficyt wiarygodnych publikacji o firmie, lakoniczne opisy oferowanych produktów, powtarzające się treści na różnych stronach internetowych, brak opinii oraz referencji firmy oraz brak profilu firmy w przeglądarce Google. „Badania pokazały, że świadomość klientów w sieci w ostatnich latach znacznie wzrosła. (…) To bardzo ważne, aby firmy stale zwiększały swoją wiedzę na temat marketingu w Internecie” – powiedział Michał Kurczycki, przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG.
Ankietowani uznali, że ważnymi elementami w internetowej promocji są: profesjonalna strona przedsiębiorstwa, kontakt e-mailowy z firmą, wysoka pozycja w przeglądarce Google oraz profil na Facebooku. (kg)