Codziennie jesteśmy atakowani setkami informacji, komunikatów, bardziej i mniej nachalnych reklam, które w 98 proc. nie trafiają w obszar naszych zainteresowań. Zakładamy rozmaite filtry i bronimy się jak możemy przed natłokiem bezużytecznych przeważnie informacji.
Kluczowe pytanie, to jak przebić się z tymi 2 proc., które znajdują się dokładnie w obszarze zainteresowania naszego adresata. Dzisiejszy odbiorca treści nie ma czasu lub nie chce studiować artykułów w długich formach tekstowych. Otwiera czasopismo (w wersji papierowej lub elektronicznej) i… nie czyta, ale skanuje i zatrzymuje się na tym, co dla niego ważne.
Jak więc pisać, żeby istotne dla nas treści nie umknęły uwadze odbiorcy i nie zginęły w szumie komunikacyjnym? Jak formułować treści tak aby były zgodne ze sposobem „konsumowania” przez nas informacji?
6 zasad o których powinniśmy pamiętać:
1. Krótko i rzeczowo. Krótki, treściwy tekst skanuje się lepiej niż rozwlekłą rozprawę. Unikajmy zdań wielokrotnie złożonych. Są one dobre do PDF-owej formy pracy naukowej, ale nie do krótkiego komunikatu, który ma zwrócić uwagę odbiorcy. Formułuj treści w sposób rzeczowy i konkretny. Unikaj dygresji, oszczędnie używaj przymiotników. Pamiętaj – im krócej, tym lepiej.
2. Porządkuj tekst. Nie stawiaj czytelnika przed koniecznością zgłębienia długiego, zwartego artykułu. Taki tekst źle się skanuje. Dziel treści. Pisz w akapitach. To przyśpiesza i ułatwia czytanie. Korzystaj z punktatorów i numerowania. Lepiej i szybciej przyswajamy treści uporządkowane
3. Wyróżniaj to, co ważne. Funkcja „bold” to przyjaciel, szczególnie w internecie! Korzystaj z niej, ale nie nadużywaj. Pogrubione fragmenty tekstu przyciągają wzrok czytelnika.
4. Dobre zdjęcie, to połowa sukcesu! Wykorzystuj obrazy. Wstawiaj w tekst zdjęcia. Wzbogacają i urozmaicają treści, działają na wyobraźnię. To na nie w pierwszej kolejności pada wzrok czytelnika. To w dużej mierze od nich zależy, czy nasz odbiorca treści pójdzie dalej, czy się wycofa.
5. Dbaj o jakość treści. Najlepsze zdjęcie nie pomoże, jeśli masz niewiele do przekazania. Dbaj o to, żeby twoje treści były wartościowe dla twojego odbiorcy. Najpierw musisz mieć content.
6. I na koniec: Pamiętaj o tytule! Dobrze, jeśli jest intrygujący, jednak przede wszystkim powinien sugerować, co czytelnik znajdzie w tekście.
Więcej opowiem w trakcie szkolenia „Jak tworzyć nowoczesne magazyny firmowe w erze social media”, już 28.10. w Warszawie!
Każdy z uczestników weźmie udział w profesjonalnej sesji fotograficznej, realizowanej przez zawodowego fotografa, specjalizującego się w sesjach biznesowych.
Szczegółowy program szkolenia.
Zapisz się już dziś!
Zapraszam
Monika Walczak