W czerwcu 2016 roku pisaliśmy na PRoto.pl o wprowadzeniu przez Snapchata nowych rozwiązań dla reklamodawców. Autorzy popularnej aplikacji udostępnili API, które umożliwiałoby partnerom Snapchata kupowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi w aplikacji. Reklamy miałyby być wyświetlane w przerwach między treściami w zakładce Stories. Jednym z głównych celów twórców aplikacji było stworzenie narzędzi, dzięki którym marketerzy mogliby nie tylko tworzyć nowe kampanie, lecz także mierzyć ich efektywność.
Adweek.com przyjrzał się jednej z firm, która współpracuje ze Snapchatem przy nowym API – zarządzanej przez Gary’ego Vaynerchuka VaynerMedia. Od chwili udostępnienia nowych funkcji agencja stworzyła w popularnej aplikacji dwie kampanie – jedną dla USA Networks, drugą dla Nordstrom.
Firma odzieżowa reklamowała linię ubrań Beyonce’s Ivy Park. O ile adweek.com nie otrzymał szczegółowych danych na temat kampanii, to rzeczniczka prasowa przedsiębiorstwa Tara Darrow zdradziła, że „Nordstrom jest zadowolony z tego, jak konsumenci reagowali na kampanię przeprowadzoną dzięki Snap Ads API. Chcielibyśmy stworzyć jej nowe wersje w przyszłości”.
Źródło: adweek.com
Adweek.com podaje, że nowe API Snapchata umożliwia sprawdzanie efektywności kampanii i dostosowywanie ich w czasie rzeczywistym podczas wyświetlania. Nie jest to jednak nic nowego, ponieważ już od dawna takie działania umożliwiają mailingi czy serwisy takie jak Facebook czy YouTube – czytamy na adweek.com.
„Najczęściej radzimy dyrektorom kreatywnym, by jak najczęściej eksperymentowali z różnymi formami tworzonych przez siebie reklam. Ta platforma jest wciąż we wczesnej fazie rozwoju i marki muszą nauczyć się, w jaki sposób konsumenci wchodzą w interakcje z reklamami” – powiedział SVP of Paid Media w VaynerMedia Jeff Nicholson.
Adweek.com podaje, że VaynerMedia stworzył własne rozwiązania w Snapchacie, dzięki którym może tworzyć raporty na temat przeprowadzonych kampanii. Zawierają one statystyki dotyczące efektywności materiałów – jak wiele czasu konsumenci przy nich spędzili czy jakie działania podejmowali.
Snapchat umożliwia także targetowanie kampanii za pomocą produktu zwanego Snap Audience Match. Dzięki niemu marketerzy mogą parować adresy e-mail i identyfikatory smartfonów z danymi Snapchata na temat użytkowników z zachowaniem ich anonimowości. Reklamodawcy mogą również dostosowywać swoje treści na podstawie bardziej podstawowych danych jak wiek, płeć, lokalizacja czy model urządzenia, z którego korzystają. (mp)